ראשי » הוליסטיקה-כללי, נטורופתיה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » מולטי-ויטמינים מפחיתים סיכון לסרטן

מולטי-ויטמינים מפחיתים סיכון לסרטן

חוקרים: שימוש במולטי ויטמינים נמצא כמצמצם את הסיכון ללקות במחלת הסרטן

תוספי תזונה, ויטמינים ומינרלים הנצרכים כרכיבים משלימים לתזונה עשויים לסייע לשיפור המצב הבריאותי הכללי וכן לסייע בטיפול במחלות ובתופעות רפואיות שונות. מה השפעתם הכללית של מולטי ויטמינים על הבריאות וכיצד משפיעה צריכה של מולטי- ויטמינים על הסיכון הכולל ללקות במחלות סרטניות ? ממצאי מחקר חדש שופכים אור על סוגיה זו ומצביעים על יעילותם של מולטי ויטמינים ככלל בהפחתת הסיכון המצטבר ללקות במחלות הסרטן. 

תוספי מזון וויטמינים. מאת: מערכת פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

תוספי מזון וויטמינים. מאת: מערכת פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

על מנת לבחון את הקשר ארוך הטווח בין צריכת מולטי ויטמינים בתוספים לבין הפחתת או הגברת הסיכון הכולל לחלות במחלות סרטן לסוגיהן בגברים בחנו החוקרים מדגם של מעל 14,000 גברים בני 50 ומעלה בגיל ממוצא של 64 שנים לרבות 1312 גברים עם היסטוריה של סרטן, במחקר כפול סמיות, פלסבו-ביקורת עם רנדומיזציה. המחקר התקיים ביו 1997 לשנת 2011. חלק מן הנבדקים שנבחנו במחקר זה צרכו מולטי-ויטמינים בתוספי מזון וחלקם השתמשו בתרופות דמה- פלסבו ללא כל רכיב פעיל בתוכן.

מן הממצאים העלו החוקרים כי במהלך המעקב שארך מעל 11 שנים נמצאו 2669 גברים שאובחנו כחולי סרטן לרבות 1373 מקרי סרטן הערמונית ו210 מקרי סרטן המעי הגס.
מניתוח הממצאים העלו החוקרים כי בהשוואה לקבוצת הביקורת שלא קיבלה מולטי ויטמין, גברים שנטלו באופן יומי מולטי ויטמינים היו מצויים בסיכון נמוך באופן משמעותי סטטיסטי ללקות בכלל סוגי הסרטן בסבירות נמוכה ב-8%. יחד עם זאת החוקרים לא מצאו הבדל מובהק בהשפעת המולטי ויטמין על הסיכון ללקות בסרטן הערמונית. לאחר ניכוי מקרי סרטן הערמונית, בהן לא נמצאה השפעה במחקר לצריכת מולטי ויטמין, מצאו החוקרים כי גברים שצרכו על בסיס יומי במשך שנים מולטי ויטמין היו בסיכון מופחת של 12% ללקות בסרטן בהשוואה לחברי קבוצת הביקורת שצרכו תרופות דמה.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת JAMA של איגוד הרפואה האמריקאי. המחקר נערך על ידי חוקרים מהמחלקה לרפואה בבית החולים בריגהאם לנשים ובית הספר לרפואה הארוורד בבוסטון, חוקרים ממערכת הבריאות המקומית בבוסטון, ומהמחלקה לאפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה בבית הספר לבריאות הציבור הארוורד בבוסטון, מסצ’וסטס בארצות הברית.

דילוג לתוכן