ראשי » הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, נטורופתיה, צמחי מרפא, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » פלאבונואידים מפחיתים סיכון לפרקינסון

פלאבונואידים מפחיתים סיכון לפרקינסון

ממצאי מחקר חדש מעלים כי מאכלים ומשקאות המכילים פלובונואידים נמצאו כקשורים להפחתת הסיכון ללקות במחלת פרקינסון

מה משותף לתה, יין, תפוחים, פירות הדר, ענבים, גרגירי יער ? כולם מכילים חומרים המכונים פלבונואידים –חומרים נוגדי חימצון מועילים שנמצאו כמפחיתים סיכון ללקות במחלת פרקינסון. כך על פי ממצאי מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה- פירות, ירקות ומשקאות המכילים פלבונואידים עשויים להפחית את הסיכון של גברים ללקות במחלת פרקינסון ב-40%. 

ענבי יין אדום. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-s. צילום: Fir0002

ענבי יין אדום. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-s. צילום: Fir0002

פלבונואידים – תרכובות המצויות בפירות, ירקות ובצמחים, המוכרים גם כוויטמין P, הינם נוגדי חימצון ונמצאו כמועילים בסיוע לטיפולים כנגד חיידקים ונגיפים לחיזוק יעילותו של ויטמין C ונמצאו כקשורים בעבר להפחתת סיכון למחלות כמו סרטן, סוכרת ועוד. הפלבונואידים הם קבוצת משנה של החומרים הפיטוכימקלים המכונים פוליפנולים.
ישנם אלפי סוגי פלבונואידים וביניהם כורכומינואידים המצויים בשורש הכורכום המוכר כתבלין, קזפרטין המצוי בפרי הדר בירקות ובפירות וכן ביין אדום, אנתוציאנינים המצויים בתותים או ענבים ועוד.

ממצאי המחקר העלו כי לעומת גברים הנהנים מהפחתה של 40% בסיכון לחלות בפרקינסון, נשים הפיקו תועלת מגרגירי יער בלבד, בהפחתת הסיכון למחלת הפרקינסון.

הממצאים התבססו על מידע של 20 שנות מחקרים במדגמים כוללים שהסתכמו במעל 50,000 נבדקים גברים ו-80,000 נשים.
לדברי החוקר יאנג גאו הממצאים מצביעים על כך ש”הפלבונואידים ככלל מועילים רק לגברים בהפחתת הסיכון למחלת פרקינסון ואילו לנשים גרגירי יער Berries הם אלו העשויים לשמש כמגן עצבי מפני המחלה. כך שגברים ונשים כאחד עשויים להפיק מאכילת גרגירי יער תועלת מעין זו, ועל הדרך להנות גם מתועלתם בהפחתת סיכון ליתר לחץ דם”.

ממצאי המחקר פורסמו על ידי חוקרים מבית הספר לבריאת הציבור של הארוורד .

 

דילוג לתוכן