ראשי » הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, נטורופתיה, צמחי מרפא, רפואה טבעית » סלניום וויטמין E- מעלים סיכון לסרטן הערמונית

סלניום וויטמין E- מעלים סיכון לסרטן הערמונית

תוספים לא תמיד מועילים: ויטמין E וסלניום מגבירים סיכון לסרטן הערמונית

האם תוסף ויטמין E ותוסף סלניום עלולים להגביר את הסיכון לסרטן הערמונית בגברים ?  מחקר רחב היקף שהתבצע אודות הקשר בין צריכת ויטמין E וסלנים לבין סיכון לסרטן הערמוניתבגברים העלה כי לא נמצא סיכון מוגבר מובהק לחלות בסרטן בעקבות שימוש בתוספים אלו. עם זאת הממצאים העלו כי קיים סיכון מוגבר ברמה לא מובהקת- כלומר לא משמעותית באופן ניכר לסיכון מוגבר לנוטלי ויטמין E וסלנין ולפיכך המשיכו החוקרים במחקר ובחנו את הקשר במחקר זה.

תוספי מזון וויטמינים. מאת: מערכת פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

תוספי מזון וויטמינים. מאת: מערכת פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

ממצאי המחקר שפורסמו על ידי חוקרים אמריקאים בכתב העת British Medical Journal BMJ בחנו  כ- 35,000 נבדקים מ427 אתרים שונים בארצות הברית, קנדה ופורטו ריקו בין 2001 ל2004. הגברים שנבדקו היו ללא סמנים לסרטן הערמונית וערמונית בעייתית, בגיל מעל 50 שנים בקרב אפרו-אמריקאים וגיל מעל 55 בקרב קבוצות אתניות אחרות.

הנבדקים צוותו לאחת מ-4 קבוצות באופן רנדומלי:

  1. נבדקים שקיבלו תוסף של סלניום (בליעה) 200 μg/d from L-selenomethionine
  2. נבדקים שקיבלו תוסף של ויטמין E  400 IU/d of all rac-α-tocopheryl acetate
  3. נבדקים שקיבלו תוסף ויטמין E וסלניום
  4. נבדקים שקיבלו תוספי דמה ללא ויטמין E וסלניום

הממצאים העדכניים מהנבדקים משנת 2011 מעלים נתונים חדשים המהווים חידוש במסקנות הקודמות לפיהן סלניום ותוסף ויטמין E אינם מגבירים את הסיכון לסרטן. הממצאים מעלים כי בהשוואה לנבדקים שקיבלו תרופות דמה נטולות חומר פעיל, הנבדקים שקיבלו ויטמין E היו בסיכון מוגבר של 17% ללקות בסרטן הערמונית. הנבדקים שהשתמשו בסלניום בלבד היו בסיכון גבוה יותר ב-9% ללקות בסרטן הערמונית והנבדקים שנטלו את שני התוספים היו בסיכון מוגבר של 5% ללקות במחלה.

דילוג לתוכן