ראשי » גופנפש, הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, חשיבה חיובית, קואצ'ינג-התפתחות אישית, רוחניות » אופטימיות וחשיבה חיובית עוזרות לבריאות

אופטימיות וחשיבה חיובית עוזרות לבריאות

אופטימיות וחשיבה חיובית עוזרות לבריאות

שיטות רפואה אלטרנטיבית, שיטות דימיון מודרך, גופ-נפש, דתות, טכניקות הרגעות, מדיטציה, ושיטות פסיכולוגיה רפואית ואימון אישי מתמקדות באיזון פיזי, רגשי, מנטלי, רוחני, גופני ותפקודי על מנת להוביל לאיזון רגשי ולסילוק הפרעות, מצוקות, מצבים רגשיים קשים, הפרעות מצב רוח, דיכאון, חרדה, כעסים ולחץ נפשי.

מחקרים שונים שנערכו בתחום הוכיחו את החשיבות של סילוק לחצים נפשיים, כעסים, דיכאון, חרדה ועוינות על שיפור המצב הפיזי והפחתת הסיכון לתחלואה קרדיו-וסקולרית – מחלות לב וכלי דם.
יחד עם זאת מעט מחקרים נערכו בנוגע להשפעתן של תפיסות, מחשבות ודפוסי חשיבה חיוביים כמסייעים כנגד מחלות לב.
ממצאי מחקר חדש שפורסם שופכים אור על הנושא ומדגישים את חשיבות המאפיינים הפסיכולוגיים החיוביים בחשיבה של אנשים על בריאות הלב שלהם: על הסיכון להתקפי לב, שבץ ומחלות לב אחרות.

ממצאי המחקר שנערך על ידי חוקרים אמריקאים מהמחלקה לחברה והתפתחות אנושית ובריאות בבית הספר לרפואה ציבורית הארוורד, התפרסמו בכתב העת Psychological Bulletin

ממצאי המחקר עולה כי אנשים עם תפיסות חיוביות, חיוניות נפשית, שמחת חיים, אופטימיות וסיפוק מהחיים הם בעלי סיכון מופחת ללקות במחלות לב קרדיו-וסקולריות כמו שבץ והתקפי לב אך יותר מכך- אנשים אלה מצויים גם בבריאות נפשית ופיזית טובה יותר: הם נהנים מהרגלי תזונה טובים יותר, מדפוסי פעילות גופנית טובים יותר, סובלים פחות מעודף לחץ דם, מרמות ליפידים- שומני דם נמוכים וממשקל גוף בריא יותר.

ממצאי החוקרים העלו כי קיים מכנה משותף בדבר האפקט המועיל של פסיכולוגיה חיובית העולה ממאות המאמרים והממצאים שנסקרו במסגרת המחקר ולפיו אופטימיות, ראייה חיובית של הדברים וסיפוק הם הגורמים החשוב המועילים לתפקוד ובריאות פיזית-תפקודית ונפשית.

דילוג לתוכן