ראשי » אנרגיות,חישה אנרגטית,אנרגיה רוחנית, דיקור סיני-אקופנקטורה, הוליסטיקה-כללי, התפתחות אישית-הגשמה עצמית, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, קואצ'ינג-התפתחות אישית, רוחניות, רפואה משלימה » טכניקות חשיבה חיובית מועילות לטיפול בדיכאון

טכניקות חשיבה חיובית מועילות לטיפול בדיכאון

מחקר חדש מדגיש את יעילות טכניקות חשיבה חיובית לטיפול בדיכאון

הרפואה ההוליסטית ושיטות הריפוי האלטרנטיבית והרפואה המשלימה בכללה מעניקים דגש טיפולי רוחני- נפשי- פסיכולוגי על מנת להביא לטיפול בבעיות פיזיות ונפשיות. 

בכי וצער. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc-by. מאת: carulmare. צילום:Vassil

בכי וצער. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc-by. מאת: carulmare. צילום:Vassil


אמנם קיימים טיפולים שמהותם היא שחרור אנרגטי פיזי, טיפול גופני והעצמה תפקודית של הגוף כמו לדוגמה דיקור סיני, דה-טוקסיפיקציה -ניקוי רעלים מן הגוף, כירופרקטיקה, הומיאופתיה או שימוש בצמחי מרפא אך רבים מן הטיפולים האלטרנטיביים עוסקים בהעצמה רגשית והשבת העוצמה הנפשית הרוחנית למטופל כדרך לריפוי פיזי ונפשי. כחלק מטיפולים אלה נעשה שימוש בהעצמה אישית, חשיבה חיובית, העלת האנרגיות המנטליות לדרגת מודעות רוחנית, קבלת המציאות, עשייה חיובית, אופטימיות ועוצמה אישית.

אולם האם קיימים ממצאים אודות יעילותם של שיטות אלטרנטיביות של חשיבה אופטימית, הוקרת הדברים הטובים שבחיינו, חשיבה חיובית, העצמה לשמחת חיים וראייה חיובית ופסיכולוגיה חיובית על שיפור מצב הרוח של האדם, הפחתת דיכאון ושיפור איכות חייו של המיישם אותן ?

ממצאי מחקר ייחודי מצביעים על תשובה חיובית בנושא. לפי מחקר אנליזה הסוקר את הספרות בתחום קיימות עדויות מהימנות ותקפות, בעלות רמת מובהקות סטטיסטית משמעותית ואפקט משמעותי לפיו טכניקות של חשיבה חיובית, העצמה אישית, ראייה חיוביות, אופטימיות וכו’ עשויות לסייע לאנשים הסובלים מדיכאון וגם אנשים שלא סובלים מכך לשפר את איכות חייהם ולהפחית מתחושת הדיכאון.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שרבים מן המחקרים אמנם אינם עומדים בכללים המחמירים שנקבעו לרנדומיזציה ובקרה קליניים כנהוג, אולם חלק מהמחקרים שהחוקרים בחנו ושניים מהם במיוחד הצביעו בכל זאת על קיומו של אפקט קליני מיטיב שמסייע להפחית באופן מתון את הדיכאון, לאחר טיפולי העצמה אישית, חשיבה חיובית העצמה רגשית חיובית ודגש על תרגול טכניקות התנהגותיות חיוביות ומחזקות.

החוקרים סבורים כי לממצאים אלה בדבר יעילותן של שיטות העצמה אישית על הפחתת דיכאון, שיכולות לשמש כטיפול עזר למטופלים שלא מגיבים היטב לתרופות או לסייע למי שלא יכול או לא רוצה לקבל טיפול פסיכולוגי רגיל, יש משמעות רבה במיוחד. זאת לנוכח העובדה שגם במדינות משגשגות ועשירות יחסית, מעריכים כי 70% מהמקרים המדווחים של הפרעות מצב רוח דיכאוני, כלל לא זוכות לטיפול המומלץ, ואחוז זה כלל לא משקף את מקרי הדיכאון הרבים שכלל לא מדווחים בשל העדר גישה לשירותים בריאות מתאימים, לנוכח סטיגמה, עוני וסיבות נוספות כך שאפילו ארגון הבריאות העולמי מעריך כי פחות מ10% ממקרי הדיכאון מקבלים טיפול מתאים לבעיה.

המחקר שנערך על ידי חוקרים מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת קליפורניה ומהמחלקה למדעי ההתנהגות והפסיכיאטריה באוניברסיטת דיוק, פורסם בכתב העת בנושא רפואה משלימה The Journal of Alternative and Complementary Medicine

דילוג לתוכן