ראשי » הוליסטיקה-כללי, נטורופתיה, צמחי מרפא, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » הכנת תה שומר לטיפול בקלקול קיבה קוליק גזים וכאבי בטן

הכנת תה שומר לטיפול בקלקול קיבה קוליק גזים וכאבי בטן

איך מכינים תה שומר ואיך משתמשים בתה השומר לטיפול בשילשולים, קילקולי קיבה, קוליק של תינוקות, גזים וכאבי בטן ?

תרופות סבתא ורפואה טבעית: צמח השומר Fennel Foeniculum vulgare מומלץ כתרופת סבתא ותיקה בשל היותו צמח הנחשב כצמח מרפא ברפואה העממית שמסייע כנגד דלקתיות, כרכיב נוגד חיידקי, נוגד דלקתיות, ובמיוחד משכך כאבים שקושרים במערכת העיכול ובין היתר להקלה סימפטומטית על כאבים הנובעים מגזים, להפחתת גזים במערכת העיכול, הפחתת כאבי בטן, התכווצויות ועוויתות בבטן, טיפול בשילשולים וקילקולי קיבה ואף טיפול בתופעת קוליק בתינוקות בשלבי התפתחותם הראשוניים. 

צמחי מרפא ותבלינים בשוק במזרח הרחוק. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2-by-s צילום: Fred Ojardias

צמחי מרפא ותבלינים בשוק במזרח הרחוק. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2-by-s צילום: Fred Ojardias

על פי הרפואה העממית ישנן הנחיות שונות להכנת תה מזרעי שומר : להכנת תה זרעי שומר רכשו בבית טבע זרעי שומר מיובשים. יש להשרות בכלי המכיל מים רותחים (כלי סגור כדי לשמור על טמפרטורה גבוהה) כמות של עד כוס מים (כ-200 מ”ל) 3-4 גרם (כמעט כפית) של זרעי שומר כתושים ולהשרות למשך 12 עד 17 דקות את הכלי. לאחר מכן יש לסנן את המשרה ולשתות כד 800-700 מ”ל ביום.

אם מדובר בכאבי בטן חוזרים ונשנים או בגזים מתופעה ידועה שהינם חוזרים, או כאשר מדובר בתינוקות הסובלים מתופעת קוליק- התכווצויות, גזים, עוויתות וכאבי בטן, בשל התפתחות מערכת העיכול בחודשים ראשונים לחיי התינוק, מומלץ להכין לסירוגין חליטה מעוד סוג או שני סוגים אחרים של צמחי מרפא כמו תה מצמח הקמומיל או תה מרווה להפגת כאב הבטן. זאת בכדי למנוע התרגלות לאותו סוג תה והפחתת היעילות שלו (למשל לשתות בבוקר בעת כאבים תה מזרעי שומר, בערב תה קמומיל ובבוקר המחרת תה מרווה לדוגמה).

בנוסף, מאותה סיבה, לא מומלץ להרבות בשימוש בתה שומר או אחר מסוג מסוים במקרים של כאבים כרוניים באופן רציף ובכמויות גדולות אלא בכמות מוגבלת, לסירוגין, ובעת הצורך ולא בקביעות כ”רפואה טבעית מונעת”, אם הסימפטום אינו קיים באותה עת או קיים בעוצמה נמוכה (למשל בשעות הבוקר כשאין כאבים).

דילוג לתוכן