ראשי » גופנפש, דיקור סיני-אקופנקטורה, הוליסטיקה-כללי, יוגה, כירופרקטיקה, מדיטציה, נטורופתיה, צמחי מרפא, רוחניות, רפואה טבעית, רפואה משלימה, תזונה-דיאטה » רפואה משלימה לטיפול בנשירת שיער

רפואה משלימה לטיפול בנשירת שיער

מה מציע הרפואה המשלימה לטיפול בנשירת שיער

הריפוי הטבעי- הנטורופתיה מתבססת בין היתר על שימוש ברכיבים טבעיים וצמחי מרפא בין היתר במזון ובתוספים כאמצעי שטיפול בבעיות בריאותיות שונות אולם הדבר נכון גם לטיפול בבעיות מגוונות ותופעות שאינן רפואיות לגמרי אלא כרוכות למשל בהיבטים אסתטיים: כך לדוגמה נשירת שיער שמפריעה מאד לגברים רבים היא נושא הזוכה לתשומת לב קוסמטית-אסתטית רבה וכן זוכה למענה באמצעות תרופות המופקות באופן כימי ולא טבעי (שבהיותן לא טבעיות לעיתים סובלות מהסתייגות מציבור צרכנים המעוניין להמנע מתופעות הלוואי שלהן בהשוואה לאלו של תרופות טבעיות, הנתפסות לעיתים רבות בצדק, כפחות מזיקות).

נשירת שיער. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc3-by. צילום: Welshs

נשירת שיער. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc3-by. צילום: Welshs

יחד עם הטיפולים הרגילים, לרפואה הטבעית יש מספר הצעות טיפוליות שיכולות לסייע הנוגעות לשימוש בצמחי מרפא כנגד נשירת שיער. זאת כאלטרנטיבה זולה יותר וטבעית יותר לפתרונות הרבים הקיימים כיום בשוק החל מתכשירים המבוססים על רכיבים ייחודיים, אצות, רוזמרין, אבץ ועוד כמו פולטן פארמה, וכלה בתרופות מרשם כמו פרופסיה או תכשירים לשיער כמו מינוקסי.

לסובלים מבעיית נשירת שיער מואצת המעוניינים בפתרון להתקרחות ולעידוד צמיחת השיער, מציעה הרפואה הטבעית והרפואה המשלימה והאלטרנטיבית מספר פתרונות :

– שימוש בתוספי תזונה, ויטמינים ומינרלים באמצעות צריכת מזון נכונה או שימוש בתוספים כמו אבץ לטיפול בנשירת שיער, לעצירת נשירה ולעידוד צמיחת שיער. כך, גם תחליפי הורמונים המופקים מרכיבים טבעיים ולא תרופתיים עשויים לסייע באיזון הורמונלי בעת שזה גורם לנשירה מואצת של שיער. באותו אופן שימוש בתוספי תזונה המופקים מצמחי מרפא על ידי בליעתם עשויים לסייע גם הם- כך לדוגמה שימוש בצמח דקל ננסי (מיצוי או אבקה של הצמח) עשויים לסייע בהפחתת נשירת שיער ואף בעידוד צמיחתו.

– שימוש בחליטות של צמחי מרפא, מיצויים, שמפו טבעי ושמנים ארומטיים לטיפול בנשירת שיער ולעידוד צמיחת השיער. כך לדומה הכנת חליטה או מריחת שמן רוזמרין עשוייה לשפר את חוזק השיער, וכך גם שימוש בשמן לבנדר או רוזמרין בשמפו במהילה עם שמנים בסיסיים עשויה לסייע בחיזוק השיער.

– מלבד כאלה הנוגעות לאיזון תזונתי ואכילת רכיבים מגוונים ששומרים על בריאות השיער, מציעה הרפואה האלטרנטיבית גם מגוון פתרונות המסייעים לאיזון רוחני- נפשי- פסיכולוגי שנמצא כקשור לנשירת שיער מואצת. כך, טיפולים, סדנאות או טיפול עצמי המסייע לשמירה על איזון רוחני, אנרגיות נפשיות טובות, מודעות עצמית, הפחתת דריכות וסטרס, שיפור יכולת ההתמודדות והפחתת הלחצים והמתחים בחיי היומיום, המוצעות על ידי המטפלים ברפואה משלימה והספרות בתחום עשויים לסייע כנגד נשירת שיער הנובעת מגורמים נפשיים. כך לדוגמה תרגול מדיטציה עשויה לסייע בהפחתת הלחץ, שימוש בטכניקות יוגה, הסתייעות בתרגול טאי צ’י עשויים לסייע בשיפור האיזון הנפשי-רוחני ולסייע אגב כך בתופעות נלוות ללחץ כמו נישרת שיער מואצת.

– טיפול ממוקד בטכניקות רפואה אלטרנטיבית המיועדות לעידוד צמיחת שיער או מניעת נשירה כחלק מפתרון כולל או באופן נקודתי ספציפי: לדוגמה שימוש ברפואה סינית- דיקור (אקופונקטורה) עשוי לסייע גם הוא לטיפול בבעיית נשירת שיער.

דילוג לתוכן