ראשי » הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, נטורופתיה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » רפואה טבעית ופוריות הגבר

רפואה טבעית ופוריות הגבר

רפואה טבעית ופוריות הגבר

כיצד ניתן להעזר בשינוים בתפריט התזונתי על מנת לטפל בבעיות שונות כמו בעיות פוריות של גברים בכלל והשבחת איכות הזרע בפרט  ? אחד העקרונות החשובים בנטורופתיה הוא של צריכה של מזונות המעניקים לגוף רכיבים חיוניים המגינים עליו ומסייעים לתפקודו התקין והימנעות ממזונות המכבידים על הגוף ופוגעים בתהליכים הקרדינליים  של מערכות חשובות.

פירות לבריאות. צילום: פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

פירות לבריאות. צילום: פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

מחקר חדש אשר חקר את הקשר שבין התפריט התזונתי לבין מדדי פוריות מצא כי פוריות הגבר נפגעת בעקבות צריכת מזונות מסוימים. ממצאים אלה תומכים באחד מעקרונותיה החשובים ביותר של הרפואה הטבעית המדגישה את חשיבות צריכת מזונות מן הצומח, הימנעות ממזון מעובד ושימוש בשינוים תזונתיים, תוספים וצמחי מרפא לשם סיוע לטיפול בבעיות בריאותיות כמו בעיות פוריות, כטיפול חלופי או משלים לתרופות והליכים רפואיים פולשניים, הטומנים בחובם נזקים, ללא צורך.

המחקר שפורסם על ידי חוקרים מאוניברסיטת הארוורד בדק את הקשר בין דפוסי אכילה של 188 צעירים בני 18 עד 22 שנים לבין איכות דגימות זרע שלהם שנלקחו במהלך המחקר בין שנת 2009 לשנת 2010 באוניברסיטת רוצ’סטר.

החוקרים בדקו את מורפולוגיית הזרע, תנועתיותו וריכוז הזרעונים בנוזל. לאחר שבחנו את הממצאים, מצאו החוקרים כי קיימים הבדלים משמעותיים בין הנבדקים באיכות הזרע בין הנבדקים שצרכו את שני סוגי תפריטים תזונתיי- תפריט תזונה מערבי הכולל מזון מעובד ומזון מהיר כמו פיצה, חטיפים, מזון מעובד, בשר אדום מעובד, ממתקים, משקאות אנרגיה מסוכרים,  ולעומתו תפריט תזונתי בריא ומאוזן שהכיל ירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות, דגים ועוד.

הנבדקים שצרכו מזונות בריאים יותר היו בעלי איכות זרע טובה בעשרות אחוזים מזו של הנבדקים שצרכו מזון מעובד כמו פיצה, חטיפים, מזון מעובד, ג’אנק פוד וממתקים הן בהיבט של ריכוז הזרעונים בנוזל הזרע והן בהיבט של תנועתיות הזרעונים. לפיכך, ההמלצה היא לצרוך תפריט עשיר בדגים, קטניות, דגנים מלאים, ירקות ופירות כדרך טיפול טבעית שעשויה לסייע לגברים הסובלים מקושי להכניס את זוגתם להריון, כטיפול עזר לבעיות הפוריות.

תגיות:
דילוג לתוכן