ראשי » הוליסטיקה-כללי, נטורופתיה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » הרגלי תזונה ורפואה טבעית

הרגלי תזונה ורפואה טבעית

הרגלי תזונה נכונה, השמנה ורפואה טבעית

נטורופתיה רואה בתופעה של השמנה כגורם משמעותי היוצר חוסר איזון גופני, תפקודי ובריאותי המשליך גם על העדר איזון נפשי- מנטאלי- רוחני.

פירות לבריאות. צילום: פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

פירות לבריאות. צילום: פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

ממצאי מחקרים חדשים מדרגים את ישראל כמתאפיינת בשיעור רב של סובלים מהשמנה ועודף משקל, וביניהם ממצאי מחקר ממשלתי של שהעלו כי מימדי ההשמנה בישראלים  מגיעים לשיעור של 49% מהישראלים הסובלים מעודף משקל, השמנה או השמנת יתר.

לנוכח מגמה זו, מעניין להבחין בממצאי המחקר המתארים את הרגלי התזונה והמודעות התזונתית של הישראלים; לפי הממצאים כ-56% מהישראלים בוחנים את הסימון התזונתי או הרכיבים המופיעים על מוצרי המזון שהם רוכשים. ממצא מעניין הוא שנשים מודעות יותר לנושא הבריאותי ובודקות את הסימון התזונתי יותר מגברים.

ארוחות בוקר מסודרות מהוות מרכיב חשוב בתפריט. מן המחקר עולה גם כי 55% מהישראלים אוכלים ארוחת בוקר על בסיס קבוע 6-7 פעמים בשבוע- נשים מעט יותר מגברים: 53% מהגברים ו-58% מהנשים אוכלים ארוחות בוקר מסודרות.

אכילת ירקות ופירות המכילים רכיבים בריאים וביניהם ויטמינים ומינרלים, נוגדי חימצון- אנטי אוקסידנטים וסיבים תזונתיים מסייעים למניעת מחלות ולאיזון פיזי ונפשי. מן המחקר עולה כי 68% מהישראלים מקפידים לאכול ירקות ופירות. כרבע מהישראלים- מקפידים על כך במידה רבה מאד.

לפי המחקר, מגמת צריכת מזון טבעי, כמו קמח מלא או אורז מלא, העשירים בסיבים תזונתיים קנתה אחיזה בקרב הציבור בישראל- כשליש מהישראלים מקפידים במידה רבה על אכילת מוצרי מזון טבעיים.

מקרב הישראלים 2.6% מגדירים את עצמם כצמחוניים או טבעוניים – נשים בשיעור של פי 3 יותר מגברים  (4% מהנשים בהשוואה ל-1.2% מהגברים).

נטורופתיה הינה שיטה לריפוי טבעי, העושה שימוש בהעצמת מנגנוני הגוף באופן שיסייעו בריפוי בעזרת אורח חיים בריא המבוסס אכילה נכונה ומאוזנת, שימוש בצמחי מרפא והתעמלות גופנית. לכן, לפי שיטת הנטורופתיה שינוים בהרגלים תזונתיים מעין זה השמים דגש על אכילה נכונה, מודעות תזונתית הקפדה בדיקת רכיבים תזונתיים המצויים במזון שאנו מכניסים לגופנו, אכילת מוצרי מזון טבעיים, הם אבן יסוד חשובה לקראת איזון פיזי ונפשי וריפוי.

תגיות:
דילוג לתוכן