ראשי » גופנפש, הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, רייקי, רפואה משלימה » רייקי להפחתת כאבים וחרדה לאחר ניתוח

רייקי להפחתת כאבים וחרדה לאחר ניתוח

רייקי להפחתת כאבים וחרדה לאחר ניתוח

 כיצד משפיע רייקיעל הגוף ועל הנפש? רבים חשדנים לגבי ההשפעות שיכולות להיות לטיפול לא חודרני שאינו מבוסס על תרופות, כמו הרייקי על הגוף ועל הנפש. עם זאת ממצאי ניסוי שהתפרסם בכתב עת בנושא טיפול ורפואה הוליסטית מספקים תובנות מעניינות באשר להשפעתו של הרייקי על גוף ונפש גם יחד בהצביעם על השפעה חיובית של רייקי על הפחתת רמות חרדה של נשים לאחר ניתוח ועל הפחתת כאבים של נשים אלה כפי שדיווחו הנשים על הפחתת הצורך שלהן במשככי כאבים.

טיפול רייקי. צילום: מערכת אתר הוליסטיקה- רפואה משלימה

טיפול רייקי. צילום: מערכת אתר הוליסטיקה- רפואה משלימה

ממצאי המחקר שכותרתו “השפעות של טיפול רייקי על כאבים וחרדה בקרב נשים שעברו כריתת רחם בטנית: מחקר ניסוי קוואזי-ניסוי” פורסמו בכתב העת Holistic Nursing Journal  על ידי חוקרים מהמרכז הרפואי טומס ריבר בניו-ג’רסי בארה”ב.

 מטרת החוקרים היתה לבחון ולהשוות את מידת הכאבים עליה המדווחת ואת מצב החרדה, בקרב שתי קבוצות נשים לאחר שהן עברו ניתוח בטני של כריתת רחם. החוקרים ערכו מחקר קווזי ניסויי ובו הושוותה קבוצת ביקורת לקבוצת ניסוי: קבוצת הניסוי כללה 12 נשים שקיבלו טיפול רפואי רגיל וכן 30 דקות של טיפול רייקי. קבוצת הביקורת כללה 10 נשים, שקיבלו טיפול והשגחה רפואית רגילה ללא טיפולי רייקי נלווים.

 ממצאי המחקר העלו כי קבוצת הנשים שעברה טיפולי רייקי יחד עם ההשגחה הרפואית הרגילה דיווחה על שיעור נמוך באופן מובהק של כאבים בעקבות הניתוח, בהשוואה לקבוצת הביקורת. עוד העלו הממצאים כי נשים אלה שזכו לטיפולי רייקי, ביקשו פחות חומרים משככי כאבים, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

מעבר להשפעה כל הפחתת כאבים, עוד מצאו החוקרים כי טיפול הרייקי השפיע על רמת החרדה שעליה דיווחו הנשים בקבוצת הניסוי- נשים אלה שעברו טיפולי רייקי דיווחו על פחות חרדה, בהשוואה לקבוצת הביקורת, במסגרת 72 השעות שלאחר הניתוח.

 החוקרים מדגישים את משמעות הממצאים באשר להשפעתו של טיפול הרייקי על הפחתת כאבים ועל הפחתת רמת החרדה לאחר ניתוח ומציעים לערוך חזרה לשחזור תוצאות המחקר בקרב אוכלוסיות דומות כמו נשים שעומדות לעבור ניתוח קיסרי שאינו ניתוח חירום.

תגיות:
דילוג לתוכן