ראשי » ארומותרפיה, הוליסטיקה-כללי, צמחי מרפא, רפואה טבעית, רפואה משלימה » ארומתרפיה: שמן רוזמרין ולבנדר להפחתת חרדה

ארומתרפיה: שמן רוזמרין ולבנדר להפחתת חרדה

ארומתרפיה: שמן רוזמרין ולבנדר להפחתת חרדה

כיצד ניתן להשתמש בשיטת הארומתרפיה לטיפול בחרדות ולחץ נפשי לפני בחינה ? שיטת הארומתרפיה מתבססת על השפעתם של שמנים ארומתיים על גופנו ורוחנו והיא עושה שימוש מעשי בריחות המופקים מתמציות צמחים, לטיפול במחלות ובעיות רפואיות ופסיכולוגיות.

לבנדר. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום:Achates

לבנדר. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום:Achates

ממצאי המחקר שפורסם בכתב העת לטיפול הוליסטי Holistic Nursing Practice מצביעים על כך כי שימוש בשמן רוזמרין ושמן לבנדר היו יעילים בהפחתת חרדה ומתח-לחץ נפשי לפני בחינה.

במחקם ביקשו החוקרים לבחון כיצד משפיעים ריחותיהם של רוזמרין, לבנדר, נענע, ושל מרווה מרושתת על תחושת החרדה עליה דיווחו 77 סטודנטים וסטודנטיות במסגרת תואר ללימודי אחיות, לפני מבחן חשוב שבו השתתפו התלמידים.

ממצאי המחקר העלו כי שימוש בתמצית של שמן רוזמרין ושל שמן לבנדר בבישום קל שאותו הריחו התלמידים לפני הבחינה הפחיתה את המתח- הלחץ הנפשי שחוו התלמידים, כפי שהומחש בתוצאות שהתקבלו שהראו ניקוד נמוך יותר של התלמידים במבחני מדידת החרדה, וכן לפי הדיווחים העצמיים של התלמידים על מידת הלחץ והחרדה שלהם וכן לפי מדידות של הדופק של התלמידים.

החוקרים מציינים כי לרוזמרין, לבנדר וצמחי מרפא אחרים ישנן השפעות רפואיות שיש להתייחס אליהן באופן רציני. כך לדוגמה הם מציינים כי עלי רוזמרין עשויה לגרום למורסה בכבד או שרוזמרין המשפיע על מערכת העצבים המרכזית, הוביל ליתר עירנות במשתתפים, ביותו משפיע על מערכת העצבים, ועלול לגרום לבעיות לחץ הדם.

דילוג לתוכן