ראשי » אימון אישי-קואצ'ינג, הוליסטיקה-כללי, מודעות עצמית, קואצ'ינג-התפתחות אישית » טיפול רוחני: הפחתת תסכול ואלימות בקרב ילדים

טיפול רוחני: הפחתת תסכול ואלימות בקרב ילדים

איך לסייע לילד להפחית את רמת התסכול, המצוקה , העוינות ואת התנהגויותיו התוקפניות ?

לעיתים, ילדים בגילאים שונים מתאפיינים בתוקפנות ובעוינות פנימית רבה הבאה לידי ביטוי בגילויי התנהגות תוקפנית, אגרסיבית או אלימה. כיצד ניתן לסייע לילדים להתמקד, להשיג שלוות נפש ולהמנע מלפגוע באחרים ? 

הורים וילדים. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc2-by-sa. צילום: Steve Polyak

הורים וילדים. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc2-by-sa. צילום: Steve Polyak

תובנות רבות הקיימות בשיטות רפואה אלטרנטיבית מגוונת עוסקות בתחום הריפוי הרוחני ועשויות לסייע להורים לסייע לילדיהם למקד את תשומת הלב ההורית שלו ולהביא באופן מונע ובאופן תרפויטי מטפל לשיפור בהתנהגות הילד או הילדה שלו אשר נוהגים באופן תוקפני או אלים בחברה, בבית הספר, בגן הילדים או כלפי בני המשפחה.

תובנות אלה עולות בקנה אחד עם ממצאי מחקרים בתחום פסיכולוגיה קלינית בכלל ופסיכולוגיה קלינית חינוכית והתפתחותית ועיקרן במקומה של ההכלה, הקבלה, ההקשבה וההעמקה בתחושותיו, רגשותיו ומאוויו של הילד, והבנה מנין מגיעה התוקפנות והרגשות השלילים האצורים בו, וטיפול הוליסטי בהם.

תובנות אלה, מעניקות דגש לצורך של ההורה לחנך את הילדים כבר מגיל קטן להבין את העולם שסביבו באופן מאוזן והרמוני, עם פרספקטיבה הוליסטית ולא דוגמטיות, להבהיר לילד באמצעות סיפורת, משחק, שירה, שיחות, תרגול ועבודה עצמית כי הקיום הפיזי של הילד ומשפחתו הם לא חזות הכל וכי מלבד העולם החומרי קיים עולם של ערכים ורגשות, תחושות וחוויות, נתינה, אהבה, עזרה לאחר והוא בעל חשיבות לא פחותה.

נוסף לכך, על פי תובנות אלה, ייטב להורים להטמיע בילדיהם ערכים של תרומה לזולת, נינוחות רגשית וקבלה של המציאות גם כשהיא לא נעימה, הבנת סיבתיות במובן הקארמתית של סיבה ותוצאה, פרספקטיבה כוללנית על הקיום, ערכים של מטא פיזיות ואמונה. זאת תוך איזון בין ערכים של השגיות, תחרותיות, שאפתנות, קפדנות, חומרנות לבין ערכים כגון תרומה לזולת, הכלה, יכולת התבוננות וסיוע לזולת, אהבה ונון קונפורמיזם.

דילוג לתוכן