ראשי » הוליסטיקה-כללי, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » סוכרת: בשנת 2030 100 מליון חולים ב OECD

סוכרת: בשנת 2030 100 מליון חולים ב OECD

תזונה וסוכרת: הOECD צופה שעד שנת 2030 יעלה ל-100 מליון מספר חולי סוכרת במדינות הארגון

תזונה טבעית שומרת על אורח חיים בריא, מאוזן מבחינה נפשית ומבחינה בריאותות, משפרת את התפקוד הרגשי והפזיולוגי ומפחיתה את הסיכון למחלות. יחד עם זאת אורח החיים והתזונה המערבית מעודדים אכילת מזונות לא בריאים, ג’אנק פוד, מזון מתועש ומעובד בעל ערך תזונתי נמוך וערך גליקמי גבוה, הקשור לתחלואה מגוונת ובין היתר למחלת הסוכרת.
בעשור הקרוב 2 מתוך 3 אנשים יסבלו מעודף משקל והשמנה במדינות הOECD, מה שישפיע על הכלכלה והבריאות של התושבים, על מצבם הנפשי, ויכולת ההשתכרות.  

ארגון הOECD בו מדורגת ישראל בדירוג הממוצע של שכיחות מחלת הסוכרת, מזהיר מפני עליה בשכיחות הסוכרת עד 2030 ל-100 מליון חולי סוכרת. על פי הארגון כיום סובלים ממחלת הסוכרת 83 מליון אנשים ונתון זה צפוי לצמוח עד לשיעור של 100 מליון חולי סוכרת בשנת 2030.

סגן מנהל הארגון יאבס לטרם שנאם בפורום מנהיגות בנושא טיפול במחלת הסוכרת בקופנהגן ציין כי קיימת חשיבות גדולה לטיפול מעמיק בסוגייה לנוכח העובדה שהטיפול והמניעה במחלה ובסיבוכי המחלה גובים קורבנות רבים, גורמים סבל ובעיות רפואיות קשות לרבים, פוגעים באיכות ובתוחלת החיים וגם מכבידים על התקציב הממשלתי שממילא נתון תחת לחצים, לנוכח המצב הכלכלי. זאת לאור העובדה שטיפול ומניעה בסוכרת עולים כ-90 מילארדי יורו מידי שנה באירופה בלבד ( כ-450 מילארד שקלים בשנה).

ארגון הOECD ממליץ, לנוכח מחקרים שנערכו בתחום, להביא לשיפור בטיפול ובמניעה במחלת הסוכרת באמצעות מספר פעילויות:
1. תוכניות שיועדדו חולי סוכרת לטפל ולבקר את מחלתם, מה שהוכיח את עצמו כמפחית תחלואה ובעל השלכות חיוביות
2. תוכניות תמריצים כספיים ובקרת מחלות שמתגמלת תוצאות רפואיות טובות והמשכיות טיפולית. מחקרים מעלים כי שיטות מעין הראו הצלחה אלו שנוסו בהולנד, גרמניה, צרפת ואנגליה.
3. שימת דגש מרכזי על טיפול בקהילה באופן שישפר את הטיפול בחולי סוכרת.

דילוג לתוכן