ראשי » הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, נטורופתיה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » דיאטה ריפאה סוכרת לגמרי

דיאטה ריפאה סוכרת לגמרי

סערה בעולם הרפואה : ממצאי מחקר קליני חדש הוכיחו כי דיאטה דלת קלוריות הובילה לריפוי ממחלת סוכרת מסוג 2 של כ-70% מהמטופלים

שיטות ריפוי טבעי המדגישות את התזונה הטבעית וחשיבות הימנעות ממזון מעובד עתיר פחמימות ושמונים מזיקים, תוך ריבוי אכילת ירקות ופירות, זוכות לחיזוק מחקרי רפואי בעקבות מחקר שמסעיר את עולם הרפואה הסוכרתית: נבדקים שהשתתפו בדיאטה דלת קלוריות במשך שבוע בלבד החזירו ללבלב שלהם את יכולת ייצור האינסולין והביאו באמצעות הדיאטה הקצרה בלבד להחלמה מוחלטת של הלבלב וייצור אינסולין תקין.

סוכרת מטיפוס 2 היא מחלה כרונית הנגרמת עקב עודף סוכר מסוג גלוקוז במחזור הדם. במחקר חדש זה ביקשו החוקרים לבחון כיצד ועד כמה משפיעה תזונה ודיאטה דלת קלוריות באופן קיצוני בפרט על השיפור בתפקודיו של הלבלב האחראי על ייצור האינסולין, פעילות שלא מתרחשת באופן תקני אצל חולי סוכרת מסוג 2. 

פירות לבריאות. צילום: פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

פירות לבריאות. צילום: פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

בשלב ראשון החוקרים ערכו החוקרים במהלך חודשיים דיאטה דלת קלוריות שכללה רק צריכת 600 קלוריות בנוזלים וירקות ללא עמילן נטולי פחמימות (כלומר ללא צריכת ירקות כמו בטטה, תפוחי אדמה או תירס).
החוקרים בחנו את ייצור האינסולין בגופם של 11 הנבדקים ואת תכולת השומן בכבד ובלבלב של החולים.
מו הממצאים עלה כי כבר לאחר שבוע בלבד החוקרים מצאו כי רמות הסוכר בדמם של הנבדקים חזרה לרמה הנורמלית של אדם בריא.
יתרה מזאת, החוקרים מצאו כי במהלך המחקר חזרו רמות השמון בלבלב לתיקנן וחשוב לא פחות- החוקרים גילו כי הלבלב השיב לעצמו את היכולת ליצור אינסולין . כתוצאה מכך רמות הסוכר בדם לאחר ארוחה בגופם של הנבדקים השתפרו בהתמדה.

במהלך שלושה חודשים לאחר תום הדיאטה, עקבו החוקרים אחר תפקודי הנבדקים ומצב הסוכרתיות שלהם. במהלך תקופה זו חזרו הנבדקים לאכילה רגילה לאחר שקיבלו הדרכה לגבי אכילה מאוזנת ובריאה יותר. מתוך 10 הנבדקים (מתוך 11 שהחלו את המחקר) שהתמידו ונבדקו לאחר שלושת החודשים, שבעה נבדקים נותרו ללא סוכרת.

ממצאי המחקר מדגישים את יכולת ההשתקמות של הגוף ואת חשיבותה של התזונה באיזון ליקויים תפקודיים בגוף האדם, מסקנות המחזקות תובנות עממיות של הרפואה המשלימה בכלל ובפרט של הנטורופתיה ושיטות התזונה הטבעית.

ממצאי המחקר החדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת ניוקסל באנגליה התפרסמו בוועידה של האיגוד האמריקאי לסוכרת .

דילוג לתוכן