ראשי » גופנפש, הוליסטיקה-כללי, התפתחות אישית-הגשמה עצמית, מודעות עצמית, קואצ'ינג-התפתחות אישית, רוחניות » כוחות הנפש: בטחון עצמי, התעמלות ומניעת סרטן

כוחות הנפש: בטחון עצמי, התעמלות ומניעת סרטן

בטחון עצמי: ביטחון עצמי מוגבר מסייע לחולות שהחלימו מסרטן השד להמשיך בפעילות גופנית

פעילות גופנית מסייעת להפחתת תסמיני הטיפולים של חולי סרטן וכן מסייעת בהחלמה מפחיתה שיעורי תמותה ועשויה להפחית את הסיכון לחזרתה של המחלה לאחר העמותה הראשונית. שיפור הבטחון העצמי, תחושת הערך העצמית, ושיפור האמונה בעצמי עשויים לחזק את הנפש ולסייע לנו לגייס תעצומות נפש ומשמעת להתמיד בפעילויות חשובות לבריאותנו הנפשית והפיזית.

תאים של מחלת הסרטן. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. מאת: Julo-Rak

תאים של מחלת הסרטן. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. מאת: Julo-Rak

כעת מגלה מחקר חדש כי אמונה עצמית בעצמך, מסוגלות עצמית – מה שמכונה ביטחון עצמי ואמונה ביכולות העצמי הינה גורם מפתח המסייע למבוגרים שהחלימו מסרטן להתמיד בפעילות גופנית שהינה חשובה לבריאותם, גם לאחר תום תקופת ההדרכה הגופנית הצמודה.

המחקר נערך בקרב קרוב לשבעים נבדקות בוגרות שהחלימו ממחלת סרטן השד, והשתתפו בתוכנית פעילות גופנית במשך 12 חודשים. לאחר התוכנית הגופנית, ביקשו החוקרים לבחון מה הם הגורמים המנבאים היטב את יכולת ההתמדה של נשים אלה להמשיך ולעשות פעילות גופנית גם בביתן בתום התוכנית. כאמור מן הממצאים עלה כי נשים בעלות אמונה עצמית, ביטחון עצמי רב יותר, חוללות עצמית, תחושת ערך ומסוגלות עצמית גבוהה היו אלה שהצליחו יותר להתמיד בפעילות הגופנית לאורך זמן, מה שבאופן מדעי הוכח כקשור להפחתת סיכוין ללקות שוב במחלת הסרטן ומפחית את סיכון התמותה הכולל שלהם.

ממצאי המחקר באשר לנשים שהחלימו מסרטן השד, מדגישים את חשיבות תוכניות ההתערבות הפסיכולוגיות ותוכניות ההעשרה וההעצמה הנפשית, הרוחנית והאנרגטית שעוברות נשים באמצעות מטפלים בתחומי בריאות הנפש ומדגישים את התרומה הבריאותית של גורמי טיפול המעצימים את תחושת הערך העצמית, היכולות והבטחון העצמי.

הממצאים פורסמו בכתב העת בנושא טיפול במחלת הסרטן The journal Supportive Care in Cancer. המחקר נערך על ידי חוקרים מהאוניברסיטה למדעים ולרפואה באורגון, ארצות הברית עם חוקרים מאוניברסיטת מדינת אורגון.

דילוג לתוכן