ראשי » הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, נטורופתיה, רפואה טבעית » הפסקת עישון בגיל צעיר

הפסקת עישון בגיל צעיר

מחקר באנגליה מגלה: עישון גורם לכ-65% ממקרי המוות בקרב נשים מעשנות . הפסקת עישון בגיל 30-40 מפחיתה 90% מהסיכון

כיצד משפיע עישון על גופנו? לגוף האדם יש יכולות שיקומיות מופלאות. תאי הגוף מתחדשים ללא הרף והימנעות מגורמי זיהום, רעלנים, סטרסורים וגורמי לחץ, ואיזון באורח החיים לאחר שאדם חווה חוסר איזון חריף בהם, הינם ברי שיקום בשל כך. ממצאי מחקר חדש מעלים כי נשים מאנגליה שהשתתפו במחקר רחב היקף שכלל מעל מליון נשים במהלך עשרות שנים, אשר עישנו היו מצויות בסיכון מוגבר במיוחד ללקות בסרטן וכי העישון היה אחראי לכשניים מכל שלושה מקרי מוות של נשים מעשנות. 

סיגריות ועישון. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc3-by-sa. צילום: Geierunited

סיגריות ועישון. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc3-by-sa. צילום: Geierunited

עוד עולה מן המחקר כי למרות ההרעלה המתמשכת של הגוף באמצעות עישון, יכולת השיקום המופלאה של הגוף באה לידי ביטוי ומאפשרת שיקום מנזקי העישון בקרב נשים שהפסיקו לעשן לאחר שנים בהן צרכו סיגריות כך שנשים שהפסיקו בגיל 30 נהנו משיקום בריאותי והפחתת הסיכון המוגבר במעל 90% ואילו נשים שהפסיקו לעשן לפני גיל 40 נהנו מהפחתה של כ-90 אחוזים מהסיכון העודף למוות מוקדם בשל העישון.

המחקר התבסס על נתונים שנאספו מ1.2 מליון נשים. נתונים של כמאה אף נשים הוצאו מהמדגם בשל מחלות קודמות. הנשים היו בגיל חציוני של 55 שנים ושנת לידה ממוצעת – 1943.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת היוקרתי The Lancet. המחקר נערך על ידי חוקרים מהיחידה לאפדימיולוגיה של מחלת הסרטן באוניברסיטת אוקספורד באנגליה וחוקרים מהמחלקה לשירותי מחקר קליני ולימודים אפדמיולוגיים באוניברסיטת אוקספורד באנגליה.

דילוג לתוכן