ראשי » חדשות-הוליסטיקה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » עישון בבית הספר וסיכון למוות מוקדם

עישון בבית הספר וסיכון למוות מוקדם

ממצאי מחקר חדש מעלים כי עישון החל מגיל בית ספר העלה את הסיכון למוות מסרטן או מהתקף לב בעשרות אחוזים

שמירה על טוהר הגוף, ככלי המשרת את הרוח והנפש היא אחד מן העקרונות החשובים בתורות ושיטות רפואה משלימה רבות. עישון הוא אחד הגורמים המרעילים ביותר את גופנו ולפיכך הוא אחד מהנושאים המובילים במודעות הגופנית לשמירה על אורח חיים נבון ברפואה הוליסטית המדגישה את חשיבות השמירה על נקיון וגהות גופנו. 

סיגריות ועישון. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc3-by-sa. צילום: Geierunited

סיגריות ועישון. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc3-by-sa. צילום: Geierunited

עקרון זה תקף מגיל צעיר ורלוונטי במיוחד לבני הגיל הצעיר החשופים במיוחד לרעילות גורמים מזהמים כמו עישון: צעירים רבים מתחילים לעשן כבר בשנות העשרה שלהם בחטיבת הביניים או בתיכון. לתופעה גוברת והולכת זו של עישון מגיל צעיר ישנה השפעה קרדינאלית על התחלואה של הצעירים בהמשך חייהם – כך על פי ממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה.

על פי ממצאי המחקר, צעירים המתחילים לעשן כבר בשנות בית הספר, סובלים מסיכון גבוה יותר באופן משמעותי מעמיתיהם הלא מעשנים ללקות במחלת הסרטן ולמוות מוקדם בעקבותיה ולחלות במחלות לב ולמוות בעקבות התקף לב.

מן הממצאים שהתבססו על עשרות אלפי נבדקים ממין זכר במדגם רחב היקף במחקר שנמשך 53 שנים, עלה כי צעירים שהחלו לעשן בגיל בית הספר היו בסיכון מוגבר פי 2 למות ממחלת הסרטן בהמשך חייהם, בהשוואה לצעירים שלא החלו בעישון בגיל צעיר. עוד העלו החוקרים כי גם נבדקים שהפסיקו לעשן לאחר שנים אולם החלו בעישון כבר בגיל צעיר סבלו מסיכון מוגבר של עשרות אחוזים למוות מכל גורמי התמותה. בנוסף העלו החוקרים מן הממצאים כי מי שהחל לעשן בגיל בית הספר סבל מסיכון מוגבר של כ-30% למוות בעקבות מחלות לב כמו התקפי לב בהשוואה למי שלא עישנו.

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת של המכללה האמריקנית לרפואת לב JACC Journal of the American College of Cardiology.

דילוג לתוכן