ראשי » דיקור סיני-אקופנקטורה, הוליסטיקה-כללי, רפואה משלימה » דיקור סיני לטיפול במיגרנה

דיקור סיני לטיפול במיגרנה

אקופנקטורה כנגד מיגרנות

האם הוכח קשר מחקרי מדעי בין טיפול בדיקור סיני במחטים לבין הפחתת מיגרנות והאם אפקט רפואי זה אינו נובע רק מאפקט הפלסבו- האפקט הנובע מן האמונה – השכנוע העצמי וכוחו של הריפוי – הכוח האוטוסוגסטי הפסיכולוגי ? כיצד משפיעים טיפולי דיקור סיני באמצעות מחטי דיקור אקופונקטורה בטכניקות שונות על שכיחות כאבי ראש – מיגרנות וכיצד משפיע הטיפול על משך התקפי כאבי הראש (מיגרנה) ? 

אקופנקוטרה- דיקור סיני. מקור: ויקיפדיה ברישיון cc2.5 by sa . מאת:Xhienne

אקופנקוטרה- דיקור סיני. מקור: ויקיפדיה ברישיון cc2.5 by sa . מאת:Xhienne

ממצאי מחקר חדש שופכים אור על סוגיות אלה ואחרות. מן הממצאים עולה כי דיקור סיני מסוגים שונים נמצא יעיל באופן משמעותי ומובהק להפחתת משך התקפי כאבי ראש חזקים- מיגרנות לסובלים לאחר 13 עד 16 שבועות . זאת במהלך טיפול הדיקור בהשוואה לטיפולי דיקור מדומים שהיו כמעין פלסבו – דיקור בנקודות שאינן נחשבות לנקודות אנרגיית הצ’י של זרימת האנרגיה במרידיאנים שעל פיהם מוחדרות מחטי הדיקור באקופנקטורה.

עם זאת למרות היעילות בהפחתת מספר הימים מהם סבלו המטופלים מכאבי ראש, בקבוצת הניסוי שקיבלה דיקור סיני אמיתי ולא דיקור סיני מדומה, לא מצאו החוקרים אפקט משמעותי ומובהק (רק מגמה לא מובהקת סטטיסטית) לכך שהדיקור הסיני הפחית את כאבי הראש במהלך השבועות החמישי עד השמיני לאחר תחילת הטיפול.

ממצאי המחקר מבוססים על מחקר רחב יריעה שהקיף 480 מטופלים עם כאבי ראש בקבוצות טיפול רבות במחקר עם קבוצות טיפולי דיקור סיני מרובות וכלל גם השוואה לקבוצות טיפול עם דיקור בנקודות דמה- פלסבו כאמור – דיקור דמה. ולפיכך ממצאי המחקר המעלים כי הדיקור היה יעיל בהפחתת משך המיגרנות גם בהשוואה לטיפולי הדמה מרמז על הערך המוסף של דיקור סיני “אמיתי” מעבר לערך שאותו רופאים מייחסים לכל טיפול אלטרנטיבי- הערך הסוגסטיבי- הפסיכולוגי של הריפוי העצמי בעקבות האמונה הפסיכולוגית בטיפול ולא בגלל ייחודיות הטיפול עצמו.

דילוג לתוכן