ראשי » דיקור סיני-אקופנקטורה, הוליסטיקה-כללי, רפואה משלימה » דיקור סיני מסייע להפחתת כאב כרוני

דיקור סיני מסייע להפחתת כאב כרוני

חוקרים :דיקור סיני כנגד כאבים כרוניים

ממצאים מגוונים הולכים ונאספים אודות טכניקת הדיקור הסיני- אקופנקטורה ויעילותה בשנים האחרונות. יישום טכניקת דיקור סיני מתבצע על ידי דקירת העור בצורה עדינה וכמעט בלתי מורגשת על ידי מחטים דקיקות בנקודות אנרגטיות מסוימות שלפי התורה סינית מסמלת את זרימת אנרגיית החיים במריזיאנים שבגופנו (מסלולי אנרגיה).

אחד התובנות הבריאותיות המרכזיות מממצאים אלה היא כי לדיקור קיימת השפעה על שיכוך כאבים. ממצאי מחקר חדש שנערך לאחרונה מצביע על השפעתה של האקופונקטורה גם על כאבים כרוניים: ממצאי מחקר חדש שנערך במימון מרכז הבריאות הלאומי האמריקאי לרפואה משלימה ורפואה אלטרנטיבית מעלה ממצאים חד משמעיים לפיהם דיקור סיני עשויה להיות בעל השפעה חיובית מועילה על הפחתת כאבים כרוניים הקורים למשל לבעיות אורטופדיות כמו שיכוך כאבי צוואר, כאבי גב, אוסטיאוארטריתיס, כאבי כתפיים ואף כאבי ראש כרוניים.

ממצאי המחקר המטא אנליטי מעלים כי דיקור סיני מועיל בשל שני גורמי מפתח מרכזיים: אפקט הפלסבו הנובע מהאמונה שהדיקור יעזור שמועילה מבחינה פסיכולוגית לשיכוך כאבים אך גם גורם מפתח נוסף אחראי לשיכוך הכאב והוא הדיקור עצמו בנקודות מפתח מסוימות- כלומר מהות הדיקור היא דקירה בנקודות אנרגיה ספציפיות לשחרור חסימות אנרגטיות והמחקר מוכיח כי הדיקור דווקא בנקודות מסוימות מסייע לשיכוך כאבים כרוניים באופן יעיל.

ממצאי המחקר התבססו על 29 מחקרים נבחרים שכללו מעל 17 אלף נבדקים. ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת המדעי Archives of internal Medicine .

דילוג לתוכן