ראשי » הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » תזונה מונעת סרטן: ברוקולי לבריאות

תזונה מונעת סרטן: ברוקולי לבריאות

תזונה נגד סרטן: על סגולותיו של הברוקולי

ירקות מסוימים הינם בעלי תכונות אנטי סרטניות חזקות במיוחד. אחד המזונות הבריאים ביותר לשימוש כתזונה מונעת סרטן הוא ירק הברוקולי – Brassica oleracea Italica. 

ערכיו התזונתיים של הברוקולי : תכולה גבוהה של ויטמין C וכן של ויטמין K, וכן חומצה פולית, ויטמין A, מגנזיום, סיבים תזונתיים, טריפטופן, אשלגן, מגנזיום, מנגן, סידן, סלניום, ויטמין 6B, B5, B3, 1B, ויטמין E וחלבונים. כמות הקלוריות בברוקולי היא נמוכה במיוחד והוא מכיל רק 35 קלוריות למאה גרם.

מספר עובדות מדעיות שגילו חוקרים לאחרונה לגבי צמח הברוקולי:

– ממצאי מחקרים מעלים כי אכילת ברוקולי יחד עם ירקות נוספים תומכים וביניהם צנונית או כרוב, מסייעים אף יותר לפעילות האנטי סרטנית של הברוקולי.

– חוקרים מצאו שאכילת ברוקולי מפחיתה את הסיכון להתפתחות סרטן ריאות, מאיטה התפתחות סרטן בשלפוחית השתן ומסייע להפחתת הסיכון לחלות בסרטן הערמונית\ סרטן המעי, סרטן השד וסרטן הלבלב.

– מדענים סבורים כי הכנת ברוקולי השומרת על ערכיו התזונתיים האנטי סרטניים באופן מיטבי היא באמצעות אידוי שלא יותר ממספר דקות בודדות.

– חוקרים הוכיחו כי לעיסה ממושכת של הברוקולי סייעה למיצוי מועיל פי 5 של הרכיבים האנטי סרטניים שבירק

– ממצאי מחקרים הראו כי שילוב של נבטי ברוקולי בשילוב ברוקולי מאודה הינם בלי השפעה נוגדת סרטן גדולה בהשוואה לצריכת ברוקולי רגיל. בעת קניית ברוקולי, מומלץ להקפיד על בחירת תפרחת ברוקולי טרייה, בצבע ירוק, ולהימנע מקניית מברוקולי ישן המתאפיין בתפרחת המכילה ניצנים צהובים, ריבוי ענפונים וגזע תפרחת חלול.

דילוג לתוכן