ראשי » הוליסטיקה-כללי, נטורופתיה, תזונה-דיאטה » תזונה ובריאות: ויטמין D ומחלות ילדים

תזונה ובריאות: ויטמין D ומחלות ילדים

ממצאי מחקר חדש: מחסור בויטמין D שכיח בקרב ילדים חולים במיוחד

לוויטמין D השפעה על תפקוד מערכת החיסון וכן על בריאות הלב. במחקר זה ביקשו החוקרים לבחון מה השכיחות של מחסור בויטמין D בילדים שנמצאים במצב קריטי בבתי חולים ולזהות גורמי סיכון מרכזיים שמשפיעים על כך שילדים מגיעים ללא רמות מספיקות של ויטמין D 25-hydroxy vitamin D. 

תוסף ויטמין D (ויטמין די). צילום: מערכת פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה

תוסף ויטמין D (ויטמין די). צילום: מערכת פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה

לשם כך בחנו החוקרים מעל 500 ילדים לגבי רמות ויטמין D בדמם. החוקרים העלו כי מכלל הילדים המאושפזים עקב בריאות לקויה במיוחד בבית החולים במחלקות לרפואה דחופה, שיעור גבוה במיוד של מעל 40 אחוזים סבלו מחוסר ויטמין D ברמה מספקת בדמם. חוסר זה הוגדר כרמה הנמוכה מ20 ננוגרם מיליליטר. לאחר שקלול גורמים משתנים כמו גיל וגזע העלו החוקרים כי שהשתמשו בויטמין D בתוסף תזונה היו בסיכון נמוכך יותר. כך גם ילדים ממוצא לב וילדים שהתאשפזו בקיץ. ילדים שתקופת מחלתם לפני שהתאשפזו הייתה רבה, היו בסבירות גבוהה למחסור בויטמין D.

לסיכום, החוקרים מציינים כי ויטמין D נמצא כקשור לתחלואה של ילדים ולאור חשיבות ויטמין D בהתפתחות העצם ומערת החיסון, ממליצים החוקרים שילדים חולים עם סיכון מוגבר יזכו להתייחסות טיפולית מתאימה.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת לרפואת ילדים Pediatrics. המחקר נערך על ידי חוקרים מהמחלקה לרפואה דחופה מהמחלקה לאנדוקרינולוגיה, מהמחלקה לילדים ומתבגרים במחלקת הילדים שבבית החולים לילדים בבוסטון, מסצו’סטס, מבית הספר לרפואה הארוורד ומהמחלקה לרפואת ילדים באוניברסיטת לרפואה בדרום קרולינה שבצ’רלסטו, בארצות הבית.

 

דילוג לתוכן