ראשי » הוליסטיקה-כללי, נטורופתיה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » שוקולד להפחתת לחץ הדם

שוקולד להפחתת לחץ הדם

חוקרים: קקאו בריכוז גבוה כמו בשוקולד מריר מסייעת להפחתת לחץ הדם

אחד הגורמים למחלות לב וכלי דם הם רמות לחץ דם גבוהות. אחת הדרכים לשלוט בלחץ הדם היא באמצעות תזונה והאחרות באמצעות פעילות גופנית. הפחתת המלח עשויה לסייע להורדת לחץ דם אך מה בדבר השפעתו של הקקאו הנפוץ על לחץ הדם ? 

הנאה ושוקולד. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc1. צילום:Evan-Amos

הנאה ושוקולד. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc1. צילום:Evan-Amos

ממצאי מחקרים אפידמיולוגים מצביעים על כך שקקאו עשיר ברכיבים מועילים המפחיתים את הסבירות למחלות לב וכלי דם. זאת משום שבקקאו מצויים פלאבאנולים שהוכחו כמגבירם את החינקון החימצוני של כלי הדם, הרחבתם וכך הפחתת לחץ הדם. מחקרים קודמים הוכיחו כי מזונות עם קקאו עשויים להיות קשורים להפחתת לחץ הדם. לשם בחינת קשר זה ערכו החוקרים את המחקר הנוכחי שראה אור בכתב העת Cochrane Database of Systemic Reviews ובו ביקשו לבחון את השפעת צריכת מוצרים עתיקי קקאו על לחץ הדם בקרב אוכלוסיה של אנשים שאינם סובלים מעודף לחץ דם.

לשם כך בחנו צוות המדענים האוסטרלים שערכו את המחקר, ממצאי מחקרים בנושא שעמדו בקריטריונים מחמירים שבדקו את הקשר בין צריכת קקאו ללחץ דם. הממצאים התבססו על עשרים מחקרים שכללו 856 משתתפים בריאים.

מניתוח המחקרים העלו החוקרים כי נמצא הבדל משמעותי מובהק בין האנשים שצרכו רמות גבוהות של שוקולד שבין 3.6 ועד 100 גרם מוצרי קקאו כמו שוקולד מריר מידי יום, לבין מי שצרכו מוצרי שוקולד ללא קקאו כך שנמצא הפחתה של 2.77 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי והפחתה של 2.2 מ”מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי.
החוקרים מציינים כי אמנם שיפור זה אינו גדול מאד אולם בהתווסף לשיפור שחל בעקבות פעילות גופנית מדובר בשיפור מצטבר גבהוה והוא בעל חשיבות גם לנוכח העובדה שקאו נמצא כמועיל למבוגרים גם לשיפור יכולות קוגניטיביות , הפחתת תנגודת אינסולין, הפחתת רמות כולסטרול רע וטריגליצרידים בדם ועוד.

דילוג לתוכן