ראשי » הוליסטיקה-כללי, צמחי מרפא, רפואה טבעית » קוהוש שחור ובעיות כבד

קוהוש שחור ובעיות כבד

בעקבות רשויות הבריאות באנגליה, משרד הבריאות בישראל מזהיר מפגיעה נדירה בכבד בשל שימוש בתוסף קוהוש שחור

בעקבות הודעה של רשויות הבריאות באנגליה שדיווחו על ריבוי מקרים של כשל בפעילות בכבד בעת שימוש במוצרים המכילים את צמח הקוהוש השחור, משרד הבריאות בישראל מודיע כי על הציבור לשים לב להשלכותיו האפשריות של השימוש בתוסף תזונה מסוג קוהוש שחור על תפקוד הכבד. זאת למרות שבישראל לא דווח על תופעה זו בעקבות השימוש בצמח הקוהוש השחור. 

לאחר שוועדה לתוספי תזונה, יצרנים ויבואנים של תוספי תזונה דנה בנושא שימוש בחומרים המכילים את החומר “קוהוש שחור”, החליטה הוועדה להמליץ ש”חומרים המכילים את הצמח קוהוש שחור (BLACK COHOSH) יסומנו בתווית אזהרה הבאה: “הצמח קוהוש שחור חשוד לפגיעה בכבד במקרים נדירים. יש להיוועץ ברופא ואין להשתמש אם ידועה רגישות, פגיעה בתפקודי כבד או סימנים להפרעות בתפקודי כבד.”
על פי הודעת משרד הבריאות “החברות התחילו בתהליך השלמת הסימון אשר יסתיים עד 1.2.2013 “

צמח הקוהוש השחור הוא מין של צמח רב שנתי ממשפחת הנוריתיים המשמשים לריפוי ברפואה העממית בשל תכולת החומרים האלקלואידים והגליקוסידים בהם.
השימוש הרפואי העממי שנעשה בצמח הוא בשורשיו השחורים.
שימושים מרכזיים שנודעים לצמח הקוהוש השחור ברפואה הטבעית הוא לטיפול בתופעות הקשורות לגיל המעבר ולהורומון האסטרוגן הנשי, לבעיות ואי סדירויות שקשורות במחזור החודשי, לבעיות בעצמות, במפרקים ולבעיות בכליות. שימוש ממושך או שימוש בכמויות גדולות בקוהוש השחור עלול לגרום להרעלה, כאבי בטן, וכאבי ראש לדוגמה. על פי הרפואה הטבעית אין להשתמש בצמח בעת הריון, ויש לעשות בו שימוש רק לאחר בחינה של היסטוריה רפואית, תרופות בשימוש וכו.

 

דילוג לתוכן