ראשי » הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, נטורופתיה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » פחות קלוריות לחיים ארוכים ובריאים יותר

פחות קלוריות לחיים ארוכים ובריאים יותר

מחקר חדש מבהיר כיצד מנגנון אנזימי גורם לכך שצריכת קלוריות נמוכה מאריכה את תוחלת החיים

מחקרים שונים העלו כי הפחתת צריכת סוכר וחלבונים מבלי לפגוע בצריכת הוויטמינים והמינרלים, הוכיחה כגורם השומר על הבריאות מפני מחלות זיקנה ומאריך במספר שנים את חייהם של בעלי חיים כמו קופי שימפנזה. הממצאים הוכחו גם בבעלי חיים כמו דגים, חולדות ואפילו זבובים, שמרים ופטריות. 

ירקות לבריאות. צילום: פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה

ירקות לבריאות. צילום: פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה

במחקר חדש הצליחו חוקרים להוכיח כיצד מנגנון אינזימטי מוביל לכך שצריכת מעט קלוריות מאריכה את תוחלת החיים מאיטה תהליכי הזדקנות ומפחיתה סיכון למחלות.

ממצאי מחקרים שונים העלו כי צריכה מופחתת של קלוריות בתפריט התזונתי מובילה לשיפור איכות החיים והתפקוד הבריאותי. ממצאי מחקר חדש זה מוכיחים שהפחתת הצריכה הקלורית היומית שלנו גם מובילה להאטת תהליכי הזדקנות תאית ולהפחתת הסיכון למוות מוקדם ממחלות כמו סוכרת וסרטן ומצביע על הגורם לכך: אינזים בשם Peroxiredoxin 1, Prx1.

“הצלחנו להוכיח במחקר שצריכה קלורית מוגבלת מאיטה תהליכי הזדקנות, באמצעות מניעת הפעלתו של אנזים פרוקסירדוסין Peroxiredoxin” מציינים החוקר מייקל מולין מהמחלקה לביולוגיות תאית ומולקולארית באוניברסיטת גוטסבורג בשוודיה. “אינזים זה הוא חשוב ביותר בתהליך מניעת הנזק לחומר התורשתי שלנו”.

ממצאי המחקר שנערך על ידי חוקרים שוודים מאוניברסיטת גוטסבורג פורסמו בכתב העת בנושא ביולוגיה מולקולארית Journal Molecular Cell .

לסיכום הממצאים מדגישים החוקרים כי נהיר שמוטב שלא להגזים בצריכת קלוריות וזאת לנוכח העובדה שצריכה של מעט קלוריות גורמת לאנזים המונע נזקי הזדקנות ומחלות זיקנה ומוות מוקדם יותר, לפעול באופן יעיל יותר.

דילוג לתוכן