ראשי » הוליסטיקה-כללי, נטורופתיה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » עתירה נגד שימוש בחומר מאכל מסרטן בקולה

עתירה נגד שימוש בחומר מאכל מסרטן בקולה

תזונה טבעית או מזון מלאכותי ומעובד: עתירה לFDA כנגד שיווק כימיקל שנחשד כמסרטן על ידי יצרני המשקאות הקלים כמו קולה ופפסי

שימוש בצבעי מאכל ובחומרים משמרים אינו מומלץ על ידי נטורופתים, הרבולוגים ומטפלים ברפואה בתחום הרפואה המשלימה וכן על ידי מומחים מסוימים בתחום הבריאות מפאת הממצאים המצטברים בדבר השפעותיהם של הכימיקלים המשולבים בחומרי הטעם והריח ובצבעי המאכל על בריאות האדם והתפתחות מחלות ותופעות רפואיות שונות וביניהם גם מחלות כמו סרטן. יחד עם זאת רבים צורכים מזונות מעובדים ולא טבעיים רבים המכילים חומרים כימיים שונים. תעשיית המשקאות הקלים זוכה בימים אלה לבחינה מדוקדקת לאור עתירה שהוגשה בנושא כנגד המשך שילובו של כימיקל במשקאות הפפסי והקוקה קולה. 

משקאות מוגזים. מתוך ויקיפדיה ברשיון cc3-sa-by. צילום: Marlith

משקאות מוגזים. מתוך ויקיפדיה ברשיון cc3-sa-by. צילום: Marlith

המכון האמריקני למדע לטובת הציבור הגיש עתירה למינהל המזון והתרופות האמריקני לאסור על יצרני משקאות קלים וביניהם קוקה קולה, פפסי ומזונות אחרים לאסור את השימוש בצבע מאכל קרמל כימי בשל היותו מסרטן.

מחקרים ממשלתיים הוכיחו לטענת העותקים כי בבעלי חיים מינונים גבוהים של החומרים הללו עלולים להוביל לתחלואה בסרטן הריאות, סרטן בכבד, בבלוטת התריס ולוקמיה- סרטן הדם. עוד עולה מההודעה כי חוקרים מצאו שקיים מינון לא מבוטל של צבע מאכל זה מסוג מתילימידאזול-4 וכן מתילימידאזול-2 במשקאות הקוקה קולה, פפסי קולה, דיאט פפסי ודיאט קולה.

לאור זאת מבקש המכון שיזם את העתירה כנגד השימוש בחומר זה לאסור את שילובו במזונות ובמשקאות ומדגיש כי תפקידו של מינהל המזון והתרופות לשמור על בריאותם של הצרכנים והציבור הרחב ולפיכך עליו לאסור לשווק לשתייה או לשימוש במזון את החומר הכימי המסרטן על מנת לשמור על בריאות הציבור לנוכח ממצאי מחקרים אלה.

יחד עם זאת מפרסומים שונים המיוחסים לגורמים במינהל התרופות והמזון עולה כי סביר שטענות אלה כנגד המשקאות המוגזים לא יביאו לאיסור שילובו של הכימיקל בהם, מכיוון שנטען כי ככל הנראה נדרשת צריכת כמות גבוהה של מאות פחיות מידי יום על מנת לגרום לאדם סכנה משמעותית לחלות בסרטן.

לעתירה של המכון למינהל התרופות הצטרפו חמישה מומחים בעלי שם בתחום חקר הסרטן בבעלי חיים, מהם כאלה שפעלו בפרויקט הטוקסיפיקציה הלאומי.

דילוג לתוכן