ראשי » הוליסטיקה-כללי, נטורופתיה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » עיצות לשמירה על המשקל

עיצות לשמירה על המשקל

איך לשמור על משקל גוף תיקני בעזרת מספר עיצות שימושיות ופשוטות ליישום

עליתם במשקל בתקופת החגים ? מעוניים להפטר מעודף המשקל ? כיצד ניתן לשמור על משקל גוף תקין ואף לרדת במשקל ללא שימוש בדיאטות מפרכות ושינויים דרסטיים בהרגלי התזונה ? הזנת גופנו באופן נבון ומודע היא בעלת חשיבות רבה לשמירה על בריאותנו הגופנית והנפשית. לפניכם מספר עיצות שעשויות לסייע לכם לשמור על משקל גוף תקין או אף להפחית במשקל, במידה ואתם סובלים מעודף משקל

פירות וירקות. צילום: פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

פירות וירקות. צילום: פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

1. להמנע מאכילה רגשית– איכלו כאשר אתם רעבים ולא כאשר משעמם לכם או בגלל שאתם מצויים במצוקה רגשית, לחץ נפשי- סטרס, עצבנות או חרדה.

2. לאכול ירקות ופירות ולא מזון מעובד. כך מומלץ להמנע מסוכר לבן, קמח לבן, אורז לבן ולהעדיף שימוש בבישול לדוגמה בקטניות, דגנים מלאים, אורז מלא, שיפון, קינואה, חיטה מלאה. בנוסף מומלץ לשלב בתפריט התזונתי כמה שיותר ירקות. ירקות מכילים רכיבים מזינים רבים והם לרוב בעלי רמות נמוכות של שומן וסוכרים ומכילים חומרים חשובים להגנת הגוף כמו נוגדי חימצון- אנטי אוקסידנטים המונעים תחלואה במחלות כמו סרטן, מחזקים את מערכת החיסון ומפחיתים את נזקי ההזדקנות למערכות גופנו (וגם במישור האסתטי).

3. להמנע ממשקאות ממותקים, ממתקים ומזונות עתירי שומן וסוכרים. משקאות ממותקים מכבידים מאד על הגוף, קשורים למגוון סוגים של מחלות ובעיות בריאותיות ובנוסף לכל מביאים להשמנה ועודף משקל. לכן מומלץ להמנע מהם ובמקרים חריגים ניתן לסחוט מפירות מיצים טבעיים במידה מאוזנת, או למהול את המיץ במים ולהוסיף מעט המתקה טבעית כמו ממתיק על טהרת צמח הסטיביה.

4. לאכול בסביבה רגועה ושקטה ולא בהיסח הדעת ובלחץ. איכלו ברוגע ובמנוחה ולא מתוך מצוקת זמנים ולחצים בסביבה שאינה שקטה ונינוחה.

5. לאכול חטיפי ירקות ולהימנע מאכילת נשנושים וממתקים בין הארוחות. מוטב להמנע מאכילת חטיפים מתוקים, עוגיות, עוגות, שוקולדים וממתקים בין הארוחות. אם אתם רוצים לאכול משהו בין הארוחות תוכלו לנשנש באופן חופשי חטיפי ירקות- מגזר, מלפפונים, פלפל אדום, ברוקולי, קולורבי, כרפס או עגבניה.

דילוג לתוכן