ראשי » הוליסטיקה-כללי, מודעות עצמית, קואצ'ינג-התפתחות אישית, רוחניות » משמעות הרוחניות ואיכות החיים בגיל השלישי

משמעות הרוחניות ואיכות החיים בגיל השלישי

נתונים שמתפרסמים לרגל יום הבריאות העולמי אודות הזדקנות האוכלוסייה מדגישים את חשיבות התמיכה הקהילתית בקשישים כחלק ממושג ה”רוחניות”

מה משמעותה הממשית של הנתינה במובן הרוחני ובמובן הרוחני דתי? מה כוללת רוחניות ? כיצד זו באה לידי ביטוי בפתיחות רוחנית המבטאת אהבה ושיתוף קהילתית, אחווה ותחושת אחריות משפחתית, קהילתית וחברתית ? נתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדבר השיפור באיכות החיים של האוכלוסייה המבוגרת בכלל ובפרט בישראל, בשילוב עם ממצאי האו”ם המציב את ישראל לאחרונה במחקר שערך, במיקום ה-14 בעולם בראש רשימת המדינות המאושרות ביותר, מדגישות את המחויבות והצורך לאחריות חברתית והגשמת ערכי רוחניות, אחווה ונתינה בדמות דאגה ונתינה לקשיש ושילובו החברתי.  

אחריות חברתית. מבוגרים וקשישים. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש חופשי ברשות הכלל.  . Govaert-Flinck-PD-Rlbberlin

אחריות חברתית. מבוגרים וקשישים. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש חופשי ברשות הכלל. . Govaert-Flinck-PD-Rlbberlin

בשביעי באפריל ציין ארגון הבריאות העולמי את היום הבריאות העולמי שעמד בסימן שיפור איכות חיי האוכלוסייה הבוגרת בעולם ומגמת הזדקנות האוכלוסין בעולם.

ממצאים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרגל יום הבריאות העולמי העלו כי בישראל 10% מן האוכלוסייה הם מבוגרים בני 65 ומעלה. מגמת הזדקנות האוכלוסייה בישראל יציבה בעשור האחרון אולם בשנים הקרובות צפוי תהליך ההזדקנות של האוכלוסייה להיות מואץ כך שכבר בעוד מעל לעשור בשנת 2025 שיעור בני ה65 ומעלה באוכלוסיה צפוי לעלות ל-13%. העלייה הניכרת בשיעורם של בני ה65 ומעלה שיראל צפויה להתרחש בעוד שנים בודדות בעקבות כניסת בני דור הבייבי בומרס BABY BOOMERSשנולדו אחרי מלחמת העולם השניה לסטטיסטיקת הזיקנה.

נתונים אלה ואחרים, ביחד עם הנתונים המציבים את ישראל במקום גבוה במדד האושר המורכב בין היתר מפרמטרים של תמיכה קהילתית, מעלים את הסוגיה של חשיבות התמיכה הקהילתית בכלל ובקהילה הקשישה והזקנה בפרט כגורם הקשור לשיפור איכות החיים והאושר.

בעידן שבו משמעות החיבור הרוחני כוללת מודעות עצמית, התבוננות והכרה אישית של הנפש, תובנה וצמיחה אישית, חשוב שלצד מקומה של האינדיבידואליזציה של הרוחניות, נזכור את ההיבטים הרחבים יותר של הרוחניות השמים דגש על הענקה לאחר הנזקק, הבנת הזולת, נתינה, למידה מחוויות והתחברות לרגשות האחר, חלוקה בשפע, העצמה ודאגה לאנשים שמצויים במוגבלות פיזית, נפשית או רגשית או מצויים בבדידות. זו משמעותה העמוקה יותר של הרוחניות השמה את החיבור לרוח שלך ושל האחר בראש, בהיבט הנפשי-פסיכולוגי-ספיריטואלי אך גם בהיבט הפרקטי של ראיית הזולת, גילוי אחריות והפגנת אכפתיות כלפיו. גם כלפי מבוגרים וקשישים.

2 תגובות עבור " משמעות הרוחניות ואיכות החיים בגיל השלישי "

  1. Rena הגיב:

    That it is a legitimate awesome along with valuable little bit of intiomaforn. Im pleased that you simply distributed this convenient data here. You should stop us updated this way. Thank you for discussing.

  2. Sounds like an amazing experience- I would absolutely love to go one day! When I was in Spain, I went to Rock in Rio Madrid and it sounds a bit like what you're describing- an experience I'll never forget.

השאר תגובה

דילוג לתוכן