ראשי » הוליסטיקה-כללי, נטורופתיה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » מזון אורגני עתיר רכיבים מזינים

מזון אורגני עתיר רכיבים מזינים

מחקר בצרפת: מזון אורגני עשיר יותר ברכיבי תזונה

במימונה של רשות המזון בצרפת, נערך באוניברסיטה במרסי מחקר השוואה בין מזון מגידול אורגני ללא אורגני. מזון אורגני, כהגדרתו, אסור שיהיו בו צמחים מהונדסים גנטית, הוא חייב לגדול ללא זבלים כימיים, ריסוסי כימיקלים נגד מחלות ומזיקי צמחים וללא שימוש בקוטלי עשבים כימיים, כמו כן, יש לשמור על פוריות הקרקע על-ידי שימוש בקומפוסטים, חיפוי ובמידת הצורך, קמחי סלעים גולמיים. 

פירות אורגניים. מאת מערכת פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

פירות אורגניים. מאת מערכת פורטל הוליסטיקה- רפואה משלימה.

לאחרונה, פורסם מאמר מטעם המכון לסטנדרטיזציה של המזון בבריטניה סקר, בו נטען שאין הבדל בערך התזונתי בין מזון אורגני ללא אורגני. המחקר שנעשה בצרפת מוכיח את ההיפך מכך.

במחקר זה, החוקרים קבעו, מעל לכל ספק, שמזון אורגני עשיר יותר ברכיבי תזונה ופיטוכימיקלים יותר ממזון שגודל בחקלאות הרגילה. במזון האורגני נמצאה רמה גבוהה יותר של ברזל ומגנזיום ושל פנולים וחומצה סיליצית. הכמות של הפנולים במזון האורגני הייתה כפולה מזו שבמזון שלא מגידול אורגני. נמצאה במזון האורגני גם כמות גבוהה יותר של חומצות שומן רב בלתי-רוויות ובירקות ומחצית כמות הניטרטים.

מקורות

 

  • www.foodnavigator-usa.com
  • www.healthsentinel.com.
  • http://www.altmedrev.com/publications/15/1/4.pdf

-האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס“. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן