ראשי » אנרגיות,חישה אנרגטית,אנרגיה רוחנית, הוליסטיקה-כללי, הילינג, רוחניות, רפואה משלימה » לידה-מהספר ידי אור-מאת ברברה אן ברנן

לידה-מהספר ידי אור-מאת ברברה אן ברנן

לידה
חלק 2 מהפרק השמיני מתוך הספר- “ידי אור – מדריך לריפוי באמצעות שדה האנרגיה האנושי” מאת ברברה אן ברנן. הוצאת מרקם

לידה
הלידה מתרחשת בזמן מיוחד במינו עבור הנשמה הבאה לעולם. בנקודה זו, הנשמה מאבדת את הרחם האתרי המגונן עליה, ולראשונה היא נתונה להשפעות סביבתה. לראשונה היא נמצאת לבד בתוך ים של אנרגיה הסובב את כולנו. שדה זה נוגע בה. השדות האדירים והחזקים של הגופים השמימיים משפיעים גם הם, לראשונה, על שדה האנרגיה החדש של הנשמה ברגע הלידה. וכמובן, זו הפעם הראשונה שבה מושפע ים האנרגיה על ידי שדה חדש נוסף, המוסיף למכלול ומעשיר אותו. הדבר דומה להשמעה של צליל חדש, המצטרף לסימפוניית-החיים המתנגנת.

איור 8-1: הילה נורמלית של תינוק (תצפית אבחונית)

איור 8-1: הילה נורמלית של תינוק (תצפית אבחונית)

ינקות
תהליך ההתעוררות ההדרגתית אל העולם הפיסי נמשך גם לאחר הלידה. בשלב זה, התינוק ישן לעתים מזומנות; הנשמה שוכנת בגופי האנרגיה הגבוהים שלו. היא מותירה את הגוף האתרי והגוף הפיסי בלתי מחוברים, ומניחה להם לעסוק במלאכת בניין הגוף.
בשלבי החיים המוקדמים מוטל על הילד ללמוד להתרגל למגבלות התחושה הגופנית ולעולם התלת-ממדי. ראיתי ילודים רבים נאבקים בתהליך הזה. הם מקיימים עדיין קשר של תודעה עם עולם הרוח, וראיתי כיצד הם נאבקים להיפרד מחברים למשחק ומדמויות-הורים שם, ולהעביר את רגשות החיבה שלהם להוריהם החדשים. הילודים שראיתי היו בעלי צ’קרת כתר פתוחה לרווחה (איור 8-1). הם נאבקים לדחוק עצמם לתוך מגבלות גופו הקטן של התינוק. כאשר אני רואה אותם עוזבים את גופם הפיסי, הם נראים לעתים קרובות כרוחות בגובה של כ3.5- מטר. עליהם להיאבק קשה מאוד בניסיון לפתוח את צ’קרת השורש התחתונה ולהתחבר לקרקע.

שדה כחול קורן

מקרה אחד מסוג זה היה בן שנולד חודש לאחר הזמן הצפוי. לאחר לידה מהירה ביותר, הוא לקה בחום גבוה. הרופאים ביצעו ניקור שדרתי כדי לבדוק חשש לדלקת קרום המוח. הניקור בוצע באזור צ’קרת העָצֶה (צ’קרה שנייה). הילד היה נתון במאבק להיפרד משני חברים למשחק ומאשה בעולם הרוח, שהתקשו גם הם להרפות ממנו. במאבק זה, הוא היה נפתח ומתחבר לקרקע כאשר המדריך שלו היה נוכח. כשהיה מאבד את הקשר עם המדריך, היה שוב מבחין בחבריו למשחק ובאשה, ומתלבט בעוצמה רבה בין שני העולמות.
באותם זמנים הוא חש קרבה רבה יותר לאשה הרוחית מאשר לאמו הפיסית. במאבקו שלא להתגשם, הוא נהג להשליך אנרגיה מתוך צ’קרת העָצֶה ולצד ימין, במטרה להימנע מלהצמיח שורשים כלפי מטה, דרך צ’קרת השורש (צ’קרה ראשונה). היכולת שלו לעשות זאת נבעה בחלקה מן החור שנותר בהילה לאחר הניקור השדרתי. לאחר פרק זמן של מאבק, הוא היה שב ומתחבר למדריך שלו ונרגע, פותח את השורש ומתחיל שוב בתהליך הכניסה לעולם.
ניסיתי להעביר לו אנרגיית ריפוי. בפעם הראשונה הוא נאות לקבל מעט, אולם לאחר מכן הוא סירב. בכל פעם שניסיתי לשלוח אנרגיה לתוך ההילה שלו, הוא עורר מהומה. הוא ידע מה אני זוממת ולא נתן לי להתקרב אליו. הדבר שניסיתי לעשות היה לתפור את החור בצ’קרת העָצֶה שלו, בשכבה השביעית של ההילה, ולנתב את האנרגיה כלפי מטה. הוא לא הרשה זאת. ניסיתי להתקרב אליו בעת שישן שינה עמוקה. כאשר הגעתי למרחק של כ30- ס”מ, הוא היה מתעורר וזועק בפראות. היה ברור שזהו מאבק קשה, והוא לא היה מעוניין לקבל סיוע מאיש.

אחת מן הבעיות הפיסיות המשניות שנבעו ממאבק בסיסי זה, היתה בעיה במעיים, כתוצאה משימוש-יתר מתמשך בצ’קרת מקלעת השמש, הקשורה לבכי ולזעקות. הוא זכה לטיפול בבעיה זו לאחר שהחליט לבסוף להישאר במישור הפיסי. המפה האסטרולוגית של ילד זה מצביעה בבירור על פוטנציאל של מנהיגות.

כך נוהגת הנשמה המתגשמת להיכנס ולצאת תכופות אל הגוף וממנו מבעד לצ’קרת הכתר, בעוד היא מתחילה לפעול לפתיחת צ’קרת השורש לשם הצמחת שורשים לתוך המישור הפיסי. בשלב זה, צ’קרת השורש נראית כמשפך צר מאוד, ואילו צ’קרת הכתר נראית כמשפך רחב מאוד. הצ’קרות האחרות דומות בשלב זה לספלי-תה סיניים קטנים ושטוחים, בעלי חוט צר של אנרגיה הנמשך אל תוך הגוף עד לחוט השדרה (איור 8-1). במראהו הכללי, השדה של התינוק הוא חסר צורה, ללא תבנית מוגדרת ובעל גוון כחלחל או אפרפר.

כאשר התינוק ממקד את תשומת-לבו בעצם כלשהו במישור הפיסי, ההילה שלו מתעצמת ומתבהרת, במיוחד סביב הראש. לאחר מכן, כאשר תשומת-לבו נמוגה, נמוגים גם הצבעים בהילה; עם זאת, מעט מן החוויה נשאר בצורת צבע בהילה. כל חוויה מוסיפה מעט צבע להילה ומוסיפה לייחודיות שלה. באופן זה הולכת ונמשכת מלאכת בניין ההילה, והיא נמשכת כך לכל אורך החיים, כך שניתן למצוא בה את כל החוויות בחייו של האדם.
לאחר הלידה נותר קשר אנרגטי חזק בין האם לבין התינוק. קשר זה מכונה לפעמים בשם פלסמת הנֶבֶט. קשר זה נמצא בשיאו עם הלידה ונשאר בעינו לכל אורך החיים, אם כי הוא יהיה פחות מודגש ככל שהילד יגדל. חבל-טבור נפשי זה הוא הקשר שדרכו נשארים ילדים במגע עם הוריהם לאורך השנים. קורה במקרים רבים שאחד הצדדים מודע לחוויות טראומטיות שהצד השני חווה, למרות שהמרחק ביניהם עשוי להיות עצום במישור הפיסי.

איור 8-2 להשוואה בין צ'קרות של ילד ושל בוגר

איור 8-2 להשוואה בין צ’קרות של ילד ושל בוגר


השדה של הילד פתוח לגמרי והוא חשוף לפגיעה מן האווירה שבה הוא חי. בין אם הדברים הם “על פני השטח” ובין אם לאו, הילד חש במתרחש בין הוריו. הילד מגיב ללא הרף לסביבתו האנרגטית באופן התואם למזג שלו. הוא עשוי לחוות פחדים מעורפלים, פנטזיות, התקפי-זעם או מחלות. כל הצ’קרות של הילד פתוחות, במובן זה שאין מעליהן כל שכבת מגן לסנן את ההשפעות הנפשיות הבאות מבחוץ. עובדה זו עושה את הילד לפגיע מאוד ונוח לקלוט רשמים. לכן, למרות שהצ’קרות אינן מפותחות כמו אלה של אדם בוגר, והאנרגיה הנכנסת בעדן נחווית באופן מעורפל, עדיין היא נכנסת היישר לתוך השדה של הילד, והוא חייב להתמודד עמה באופן כלשהו. (ראו איור 8-2 להשוואה בין צ’קרות של ילד ושל בוגר).
 

בערך בגיל שבע נוצר מסך הגנה מעל לפתחי הצ’קרות, המסנן חלק ניכר מן ההשפעות הנכנסות מתוך שדה האנרגיה האוניברסלי. כך אין הילד חשוף עוד לפגיעה כמקודם. ניתן לראות שלב זה כאשר הילד גדל והופך לאינדיווידואל בזכות עצמו. הדבר קורה סמוך לזמן שבו ההיגיון מתחיל להתפתח בו.
תכופות ניתן לראות כיצד פעוט נרגע ומתכרבל בחיק אמו או אביו. הילד מוגן מהשפעות חיצוניות על ידי השדה של ההורה. בגלל פגיעות זו שיש בילד, אני שמרנית מאוד בנוגע להתרת השתתפותם של ילדים בקבוצות טיפוליות עם בוגרים. לבוגר אין כל מושג באשר להרגשה של להיות ילד, אלא אם כן חווה נסיגה למצב כזה של פגיעות. ראיתי הורים שחשפו את ילדיהם שלא במכוון להלם נפשי מיותר, בכך שהתירו להם לחוות טיפול קבוצתי, בהיותם סבורים שזו גישה מתקדמת, או אולי מתוך כניעה ללחץ קבוצתי. זעמם של בוגרים מכה את המערכת של הילד בהלם השקול להלם פיסי, בעוד שצער ודיכאון מציפים אותו כמו ערפל.
בנוסף להזנה פיסית, ההנקה גם נותנת לילד אנרגיה אתרית. בכל פיטמה יש צ’קרה קטנה המספקת לתינוק אנרגיה. זכרו, הצ’קרות של התינוק אינן מפותחות, ולכן הן אינן מפיקות מתוך שדה האנרגיה האוניברסלי את כל האנרגיות הנחוצות לקיום חיים.

לרכישת הספר “ידי אור – מדריך לריפוי באמצעות שדה האנרגיה האנושי” מאת ברברה אן ברנן בהוצאת מרקם

דילוג לתוכן