ראשי » גופנפש, הוליסטיקה-כללי, רוחניות » בריאות נפשית והישרדות ממחלת הסרטן

בריאות נפשית והישרדות ממחלת הסרטן

ממצאי מחקר חדש מצביעים על הקשר בין סיכוי ההשרדות ממחלת הסרטן לבין בריאות הנפש של החולים

הקשר בין גוף לנפש הוכח במחקרים רבים. המצב הנפשי של חולים הוכח בעבר כקשור להיחלשות המערכת החיסונית ובכך לפגיעותם של חולים למגוון מחלות ומצבים רפואיים. ממצאי מחקר חדש שפורסמו לאחרונה מצביעים על קיומו של קשר בקרב חולי סרטן בין מחלות הנפש מהם סובלים החולים לבין הסיכון של החולה למוות בעקבות מחלת הסרטן. 

תאים של מחלת הסרטן. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. מאת: Julo-Rak

תאים של מחלת הסרטן. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. מאת: Julo-Rak

לדברי החוקרים למרות שידוע כי שיעורי התמותה בקרב חולים עם הפרעות ומחלות נפש הוא גבוה יותר ככללף מעט ידוע מבחינה מחקרית על השפעתה של הבריאות הנפשית של חולה הסרטו על סיכויי ההישרדות שלו, בהשוואה לאנשים אחרים עם סרטן וללא מחלות נפש.

ממצאי המחקר שפורסמו בכתב העת המדעי British Journal of Cancer התבססו על מדגם של 16,948 גברים משוודיה שסבלו ממחת הסרטן. מו הממצאים העלו החוקרים כי אנשים שהיו בעלי הפרעות ומחלות נפש כפי שבא לידי ביטוי באמצעות הרישומים של האנשים לאשפוזים פסיכיאטריים, היו מצויים בסיכון גבוה יותר למוות בעקבות מחלת הסרטן.

החוקרים מצאו כי בהשוואה לחולי סרטן ללא היסטוריה של אשפוזים פסיכיאטריים בבתי חולים, חולי סרטן שעברו אשפוזים פסיכיאטריים רבים יותר, היו בסיכון מוגבר של 59% למוות בעקבות הסרטן כלומר סיכון פי 1.59 מחולים ללא רקע פסיכיאטרי. זאת באופן המצביע לדעת החוקרים על כך שקיים שחולי סרטן הסובלים מהפרעות פסיכיאטריות ומבריאות נפש לקוי, סובלים משיעורי הישרדות נמוכים (סיכוי תמותה גבוהים יותר).

דילוג לתוכן