ראשי » דיקור סיני-אקופנקטורה, הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, רפואה משלימה » מחטי דיקור לטיפול בבעיות פוריות

מחטי דיקור לטיפול בבעיות פוריות

צמחי מרפא, מחטים והריון : אקופנקטורה לטיפול בבעיות פוריות 

כיצד ניתן להעזר ברפואת המזרח בטכניקות שאינן רפואה קונבנציונלית על מנת לסייע לנשים בהריון להרות ? מממצאי מחקר מעלים כי שיעורי ההצלחה – הן בהתעברות והן בהריונות שהגיעו לסיומם במועד – היו גבוהים משמעותית בקרב הנשים שנעזרו ברפואה הסינית.

הרפואה הסינית המסורתית משתמשת בטכניקות של דיקור ובתערובות של צמחי מרפא להגברת הפוריות ולמניעת הפלות. שילוב של טיפולים אלה, כשהוא מצטרף להזרעה תוך-רחמית, מהווה פתרון מנצח עבור נשים המתקשות להרות או לשאת את הריונן עד תומו.

התוצאות המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Integrative Medicine. המחקר  נערך על ידי ד”ר שחר לב-ארי, מאוניברסיטת תל-אביב וראש המרכז לרפואה אינטגרטיבית והמעבדה לצמחי רפואה וחקר הסרטן במרכז הרפואי תל-אביב, בשיתוף עם קרן סלע, מומחית לרפואה סינית בביה”ח, עם דגש על בריאות נשים.

תוצאות החוקרים מאוניברסיטת תל אביב אשר בדקו במחקרם את יעילות השילוב של שיטות סיניות עם הזרעה תוך-רחמית, מצביעות על עלייה משמעותית בפוריות בעקבות הטיפול המשולב. השיטה מתאימה הן לנשים הנעזרות בתרומות זרע, והן לאלה המופרות בזרעו של בן זוגן.

ד”ר לב-ארי וקרן סלע ערכו מחקר, בו עקבו אחר 29 נשים בגילאי 30 עד 45, שטופלו בהזרעה תוך-רחמית בשילוב עם טיפול ברפואה סינית. הטיפול הסיני, שהותאם לכל מטופלת, כלל דיקור פעם בשבוע ומרשמים של צמחי מרפא כמו פאוניה לבנה (Peonia Albae) וצ`ואן-שיונג (Chuanxiong) טריים או בצורת אבקה – כולם מאושרים לייבוא על ידי משרד הבריאות. התוצאות הושוו לאלה של קבוצת בקרה של 94 נשים בנות 46-28, שטופלו בהזרעה תוך-רחמית בלבד.

התברר ששיעורי ההצלחה – הן בהתעברות והן בהריונות שהגיעו לסיומם במועד – היו גבוהים משמעותית בקרב הנשים שנעזרו ברפואה הסינית. מבין 29 המשתתפות 65.5% הרו, ו-41.4% ילדו תינוקות בריאים. בקבוצת הבקרה, לעומת זאת, הרו רק 39.4% ו-26.9% בלבד ילדו תינוקות בריאים. הפער הגדול מפתיע עוד יותר כשלוקחים בחשבון את גיל המשתתפות. “גילן הממוצע של הנשים שהשתתפו במחקר היה 39.4, מול 37.1 בקבוצת הבקרה. בדרך כלל, שיעורי ההיריון והלידה יורדים עם עליית גיל האם” מסביר לב-ארי.

לדברי המדענים מאונ’ ת”א הרפואה הסינית מיועדת |לתקן תופעות של חוסר איזון בזרימה הטבעית של אנרגיה בגוף, ובכך לשפר את תחושת הרווחה הכוללת של המטופל. בהתאם לכך, קיימות מספר תיאוריות המסבירות כיצד יכולה התורה העתיקה מהמזרח לשפר את הפוריות: ייתכן שצמחי המרפא והדיקור משפיעים על מחזור הביוץ והווסת, מחזקים את זרימת הדם לרחם, ואף מגבירים את הייצור וההפרשה של אנדורפין – חומר המעכב את פעילות מערכת העצבים המרכזית וגורם לתחושה של רוגע. כל אלה עשויים בהחלט לסייע להתעברות ולהיריון בריא.|

בשלב הבא מתכוונים החוקרים לבסס את ממצאיהם הראשוניים באמצעות ניסוי קליני מבוקר לנשים שמקבלות טיפולי הזרעה תוך רחמית. הנשים, יחולקו באופן אקראי לשתי קבוצות: קבוצה שתטופל בנוסף ברפואה סינית, וקבוצת בקרה שתקבל טיפולי פלסבו.

דילוג לתוכן