ראשי » גופנפש, הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, מדיטציה, מודעות עצמית, קואצ'ינג-התפתחות אישית, רוחניות » מדיטציה להפחתת סיכון למחלות לב בצעירים

מדיטציה להפחתת סיכון למחלות לב בצעירים

מחקר חדש מעלה כי תרגול מדיטציה משפר את תפקוד הלב בקרב צעירים ומפחית סיכון למחלות לב עתידיות

מלבד ההיבט הרוחני, פסיכולוגי ונפשי של המדיטציה, ממצאי מחקרים מגוונים העלו קשר בין תרגול מדיטציה כמו מדיטציה טרנסצנדנטלית או מדיטציה מסוג מיינדפולנס, לשיפור ביכולות השכליות, לאיזון רגשי, לשיפור בתפקוד המנטלי בצעירים ובמבוגרים, להפחתת הסיכון למוות מסיבות שונות, להפחתת הסיכון ללקות באירועי לב כגון התקפת לב או ללקות באירוע מוחי. ממצאי מחקר חדש מעלים ממצאים אודות יעילותה של מדיטציה טרנסצנדנטלית בקרב בני נוער בסיכון למחלות לב בשל עודף לחץ דם, להפחתת סיכון זה, מחזקים את המסקנות המחקריות אודות התועלת במדיטציה.

על פי ממצאי המחקר, שנערך בקרב 62 צעירים- בני נוער הסובלים מיתר לחץ דם, תרגול של מדיטציה פעמיים מידי יום למשך 15 דקות כל פעם, הפחיתה את המאסה הוונטיקולרית של הלב, סממן שמצביע על סיכון מופחת בעתיד ללקות במחלות לב. זאת בהשוואה לנבדקי קבוצת הביקורת שלא השתתפו בתרגול המדיטציה באופן דומה.

בני הנוער בקבוצת הניסוי תירגלו מדיטציה בטכניקת מדיטציה טרנסצנדנטלית- פעם אחת במשך 15 דקות בכיתה ופעם אחת נוספת מידי יום בבית. זאת במהלך ארבעה חודשים. בני הנוער בקבוצת הביקורת עברו באותה עת במינוני שיעורים דומים לשיעורים אודות האופן שבו ניתן להפחית את לחץ הדם ואת הסיכון למחלות לב אך ללא מדיטציה.

מאסת החדר השמאלי של הלב, המעידה על פעילות, שהוא כאמור אינדיקטור למחלות לב, נבדק באמצעות הדמיה דו ממימדית אקו-קרדירמית. הנבדקים שתרגלו את המדיטציה, כאמור, נהנו ממאסה נמוכה יותר של החדר השמאלי ולכן להפחתה בסיכון לתחלואה, בהשוואה לצעירים שלא תרגלו את המדיטציה.

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת המדעי Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine. . המחקר נערך על ידי חוקרים מהמחלקה למדעי הבריאות באוניברסיטת ג’ורג’יה בארצות הברית.

דילוג לתוכן