ראשי » הוליסטיקה-כללי, צמחי מרפא, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » חומץ לריפוי, ניקוי, וקטילת עשבים

חומץ לריפוי, ניקוי, וקטילת עשבים

שימוש בחומץ ובחומץ תפוחים לריפוי, ניקוי, וקטילת עשבים


האוורד גארט השלים מספר מחקרים בהם הוא השתמש בחומץ. נבדקו מרשמים לשימוש פנימי ולשימוש בגני ירק כקוטל עשבים. החומץ מוכר כבר מזה אלפי שנים וניתן להפיקו ממוצרים רבים כולל דורה, תפוחי עץ, פירות גרגרים, סלק, תירס, פירות, דגנים, דבש, מאלט, מייפל סירופ, מלון, מולסה, תפוחי אדמה, אורז, סורגום ועוד מזונות מכילי סוכר. סוכרים טבעיים ממקורות אלה תוססים לאלכוהול, שאחר כך הוא הופך לחומץ. לפי מקורותיו נקראים שמות החומץ, כמו חומץ תפוחים, חומץ בן יין, מאלט, שנעשה מתסיסה של שעורה ומדגנים נוספים. חומץ סוכר מופק מסוכר – מסירופ או ממולסה. חומץ מאלכוהול מופק מזיקוק של אלכוהול לתסיסה. יש חומץ שמופק על ידי הוספת סוכר לאלכוהול ובקטריות שיתסיסו את התערובת. אין להשתמש בחומץ שנעשה ממוצרי נפט.
יש סוגי חומץ הטובים לבריאות כאשר שותים אותם ואחרים רק כשימוש חיצוני, כולל למטרות גינון. כאמור, יש כאלה שמוטב לא לגעת בהם.

חומץ לבן הוא חומר ניקוי לא רעיל רב ערך וקוטל עשבים
חומץ לבן מזוקק הוא סוג החומץ בו כדאי להשתמש לניקוי ולשימוש בגן. אפשר לדלל אותו במים, בריכוז של 10 עד 15 אחוזי חומץ ולרסס על עשבים לא רצויים. זהו קוטל עשבים אשר לחלוטין איננו רעיל. מסתבר שמצוי למכירה חומץ שמהלו אותו ב- 20 אחוז מים. חשוב לשים לב לכך ולדלל בהתאם.
אין להשתמש בחומץ של 20 אחוז. זהו חומר המופק ממוצרי נפט הפוגעים במערכת הנשימה ויכולים לפגוע בראייה ובעור. צריך לשים לב לתווית בה כתוב שהחומץ מזוקק ממוצרי אלכוהול.

התועלת של חומץ תפוחים
לחומץ תפוחים יש מגוון רחב של תכונות מועילות. הוא מכיל רכיבי תזונה רבים שנספגים טוב יותר מאשר מהתפוח עצמו. התועלת שבו אינה קשורה עם כמות הויטמינים שבו. אין בו כמויות ברות מדידה של ויטמין A, C, E, וויטמיני B קומפלקס.

אין בו גם חומצות אמיניות הכרחיות, אך יש כבר שנים רבות עדויות לערכו הבריאותי. תועלתו מיוחסת בעיקר לחומצה האצטית המצויה בו, שעוזרת לנרמל את ה- pH של הגוף. הוא טוב כנגד חיידקי מחלות ועוזר לשמירה על אוכלוסיית חיידקי המעיים הטובים, בעיקר אלו שמסתדרים טוב בסביבה חומצית. זו גם הסיבה לערכם הבריאותי של מזונות המותססים באופן טבעי.

מקורות:
Simple Trick Removes Pesticides from Your Vegetables & Fruits August 20 2012  Mercola website

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן