ראשי » הוליסטיקה-כללי, חדשות-הוליסטיקה, רפואה טבעית, תזונה-דיאטה » תזונה בריאה בחג החנוכה

תזונה בריאה בחג החנוכה

תזונה בריאה בחג החנוכה : סופגניות או לביבות

תזונה בריאה לקראת החג: חג החנוכה בפתח ועימו חגיגת הסופגניות והלביבות. למרות היותן מאכלים מסורתיים הקשורים לחג החנוכה, סופגניות ולביבות הן מאכלים שלרוב מכילים כמות ניכרת של פחמימות ואופן הכנתן כרוך לרוב בטיגון, ולפיכך אכילה של סופגניות ולביבות בחג החנוכה, כמו גם אכילת מאפים מטוגנים בדומה לסופגניה או לביבות וקציצות מטוגנות בדומה ללביבות החנוכה היא הרגל שיש להמעיט בו ולאמץ הרגלי צריכה והכנה שונים של הסופגניות והלביבות ובכלל של מאפים ומזונות מטוגנים, על מנת לשמור על הגזרה, לרדת במשקל או לשמור על משקל ברמה תקינה ולהמנע מעלייה במשקל, וכן להמנע מצריכה של שמן או שומן מטוגן שהוכחו כקשורים במגוון תסמינים מטבוליים, ליקויים ובעיות רפואיות. 

השמנה- עודף משקל. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש חופשי Victovoi. באדיבות: US-FDA

השמנה- עודף משקל. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש חופשי Victovoi. באדיבות: US-FDA

כך, ממליץ משרד הבריאות לקראת חג החנוכה על מתכונים בריאים כמו מתכון או מתכון סופגניות אפויות לחנוכה ” לביבות קישואים, פטה ונענע- אפויות ומתווים מספר המלצות לבריאות טובה באמצעות תזונה נבונה לקראת חג החנוכה: מאחר וכל גרם שומן מכיל פי 2 קלוריות מגרם של פחמימות או חלבונים, הימנעו ממזון עתיר שומן או שמן כדוגמת מאכלים מטוגנים – סופגניות ולביבות שסופגים ללא משים כמות שמן גדולה בעת הכנתן.

כיצד להפחית בצריכת הקלוריות ? משרד הבריאות ממליץ להפחית את כמות הקלוריות שאנו צורכים בחנוכה באמצעות הכנת לביבות מתפוחי אדמה אליהם תוסיפו קישואים, גזר, סלק, בטטה או ירקות אחרים שיגוונו את הטעם, הצבע וההרכב התזונתי של הלביבות. בנוסף, מומלץ להוסיף לארוחה סלט ירקות, מנה עשירה בחלבון, ירק מבושל ולקינוח- ניתן לאכול סלט פירות קצוף מירקות העונה טריים. המלצה נוספת היא לאפות את הלביבות בתנור במקום לטגנן, ואם כבר מטגנים אז לטגן את המאכלים “בשמן קנולה ולא בשמנים אחרים”. כמו כן מומלץ לווסת את כמות המאכלים ולבחור בין לביבה ביום או סופגניה ביום ו”לא לאכול את שתיהן באותו יום”.

דילוג לתוכן